Nová Astra je postavená na platforme koncernu Stellantis s označením EMP2. Využíva tak spoločnú techniku so súrodencami Peugeot 308 a DS4. Vyrába sa v nemeckom Rűsselsheime práve s DS4. Opel však použil svoj vlastný dizajnérsky jazyk. Jediným spoločným prvkom na karosérii sú vonkajšie spätné zrkadlá z Peugeo­ta 308. Inak je hranatý dizajn jedinečný a Astru si nepomýlite s iným zástupcom triedy kompaktných hatchbackov. Výbavu GS Lin­e spoznáte podľa čiernej strechy a čiernych detailov na karosérii.

V znamení jednoduchosti

Čo sa týka interiéru, musíme sa bez mučenia priznať, že ten v Peugeote 308 sa nám páči o čosi viac. V Astre je síce kokpit krásne orientovaný na vodiča, ale lesklé čierne plasty na palubnej doske a tvrdé plasty na bočných obkladoch dverí nás príliš neoslnili. Vpredu sa sedí skvelo, najmä na ergonomicky certifikovanom sedadle AGR. Astra je jedným z menších kompaktov vo svojej triede. Ak si teda za volant sadne vyšší vodič, pre zadných pasažierov už nezostane veľa miesta na nohy. Ani kolmý sklon operadla im na radosti nepridá. Nevýhodou verzie PHEV je aj menší batožinový priestor, pre batériu medzi zadnými kolesami. Namiesto 422 dostanete základný objem 352 litrov.

Vyššiu hmotnosť si nevšimnete

Základom pohonu je benzínový štvorvalec s objemom 1,6 litra (110 kW/150 k a 250 Nm), ktorý spolupracuje s elektromotorom (81 kW/110 k a 320 Nm). Spolu to dáva systémový výkon 180 koní a 360 Nm krútiaceho momentu. Navzdory vyššej pohotovostnej hmotnosti 1 678 kilogramov (v porovnaní s benzínovým trojvalcom je PHEV asi o 300 kg ťažšia) hybridná Astra zrýchli na stovku za 7,5 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 225 km/h. Prenos výkonu na vozovku má na starosti klasický automat s meničom a ôsmimi stupňami. A funguje veľmi dobre. Rovnako dobre je na tom Opel Astra PHEV aj s vnútorným hlukom. Aj pri vyššej diaľničnej rýchlosti sme mohli bez problémov komunikovať s pasažiermi. Odhlučnenie je na úrovni vyššej strednej triedy a nie na úrovni kompaktov. Jednoduchá zadná náprava a nie veľmi komunikatívne riadenie pritom vodiča nelákajú na vyslovene športový štýl jazdy.

Údaje výrobcu sú nonsens

Výrobca udáva spotrebu jeden liter na 100 km. My sme s plne nabitou baterkou zvládli prejsť 42 km, prvých sto kilometrov sme potom prešli so spotrebou 3,5 l/100 km. Po vybití batérie sme následne jazdili v zmiešanom režime s priemernou spotrebou 5,6 l/100 km. Ak pôjdete dlhšie po diaľnici, rátajte so spotrebou zhruba 6,7 l/100 km. Nevýhodou je menšia 42-litrová nádrž, pre ktorú budete musieť navštevovať čerpacie stanice o čosi častejšie.

FOTO V GALÉRII

Naše hodnotenie

Ak nechcete vyslovene PHEV, pretože jazdíte cez týždeň na krátke vzdialenosti, ktoré zvládnete čisto elektricky, pokojne choďte do slabšej verzie 1,2 Turbo poháňanej klasickým spaľovacím motorom. Ušetríte tak nemalé peniaze.

Text: Michal Bednár