Dizajn tristoosmičky je skutočne výnimočný, impozantnú prednú masku v spojení s novým logom dopĺňajú vystupujúce a ostro rezané zadné svetlá s výraznými elementmi. Len sucho skonštatovať, že „vyzerá zaujímavo“, takmer hraničí s rúhaním. Ešte viac než táto modrá farba sa nám páčila zelená metalíza na naftovej verzii, o ktorej sa zmienime tiež.
Aj vnútri je výnimočný
Dizajn interiéru pokračuje v hranách exteriéru. Nájdete tu skutočne výnimočné tvary, najmä smerom k spolujazdcovi. Je tu veľa displejov, celkovo až tri. Ten úzky, a to pod najväčším stredovým dotykovým, sa nám však zdal pomerne zbytočný. Duplicitne ukazuje len funkcie, ktoré máte aj v rámci manuálnych ovládačov na klavírnej lište pod ním alebo na spomínanom hlavnom dotykovom displeji. Opäť nás očarila zaujímavá prístrojová doska s 3D efektom, ktorú poznáme už z menšieho modelu 208. Trojdimenzionálny efekt vzniká premietaním druhého vrchného displeja na matnicu pred základným displejom. Radiaca páka bola nahradená kolískovým ovládačom, volant je - už tradične - maličký, dvojramenný, akoby z počítačovej hry. Klasický ovládač hlasitosti oceňujeme, tak ako vždy.
Ešteže máte na výber
Ako sme spomínali v úvode, naše vozidlo typu PHEV malo najvyšší systémový výkon veľmi slušných 225 koní. Základom je 1,6 turbo a elektromotor. Jestvuje aj slabšia verzia s výkonom 180 koní. Dosiahli sme reálnych 52 km na jedno nabitie. Nabíjanie trvá dosť dlho, z obyčajnej zásuvky asi sedem hodín, z wallboxu menej ako dve. V kufri sme mali dva káble, základný domáci je v cene. Potešili nás veľmi dobré a zábavné jazdné vlastnosti, hoci naftová verzia jazdila ešte lepšie. Zrejme to bude aj preto, že PHEV je o „trochu“ ťažšia, konkrétne o vyše 200 kilogramov, a to pre technicky náročnú hybridnú pohonnú sústavu. Spotreba je najdôležitejšia, nám vyšla na 5,4 l/100 km.
FOTO V GALÉRII
Samozrejme, záleží, ako často budete nabíjať. Musíme však spomenúť, že spotreba dieselovej verzie bola ešte lepšia - 4,5 l/100 km. A čo financie? Naftovú verziu 1,5 BlueHDI s výkonom 130 koní s automatickou prevodovkou kúpite od 27 290 eur, najlacnejšia verzia PHEV vás vyjde na 35 190 eur (180-koňová). Je teda len na vás, či často jazdíte dlhé vzdialenosti alebo len zo satelitu do mesta.
Naše hodnotenie
Nový Peugeot 308 je skutočný zjav na cestách. Poteší, že sa vyrába aj vo verzii kombi. Nám sa verzia PHEV páčila menej ako naftová. Sme však veľmi radi, že si dnes ešte môžeme kúpiť aj takéto zábavné autá.
TEXT: MICHAL BEDNÁR