Hoci v podstate ide o predošlú generáciu BMW 2 po facelifte, to najdôležitejšie sa udialo pod prednou kapotou. M2 s prívlastkom Competition totiž prichádza s celkom novým motorom. Zvonku si všimnete vynovené spätné zrkadlá, typické pre modely s označením M. Kedysi boli prichytené dvojicou nožičiek o rám dverí, teraz je vrchná už len naznačená. Prekážala by pri sklápaní. Krásu autu dávala nielen farba, ale najmä jeho proporcie: široký zadok, nízky profil a najmä – akurátne veľké ľadvinky!

Predošlá generácia, to znamená aj absencia digitálnej prístrojovky (čo nám v princípe neprekáža). BMW dnes už má na trhu rad 1 aj 2 novej generácie, na radosti z jazdy to však vôbec nič nemení. Práve naopak, novinka totiž prešla na predný pohon. Pre pravoverných fanúšikov značky čosi nepredstaviteľné.

Pohon z väčšej „emtrojky“

Starší jednoturbový motor teraz nahradil úžasný dvojturbový agregát z vyšších modelov M3 (sedan) a M4 (kupé). Naštartujete, zareve, má to svoje čaro. Ťahá krásne, lineárne, výkon tam je, to je bez debaty. Zvuk radového šesťvalca sa nám páčil tiež. Už síce nie je taký hrdelný, vysokootáčkový ako pri starších atmosférických verziách, nahrádza ho však vyšší krútiaci moment.

Riadenie je poriadne tuhé, stopercentne nás však nepresvedčilo. Nie je tak dokonale priame ako v Porsche 911. Keď jazdíte rýchlo v športovom režime, riadenie iba viac stuhne, ale pocit zviazania s asfaltom a dokonalú dôveru v prácu predných kolies sme nezískali. Aj prevodovku by sme si dokázali predstaviť ešte drsnejšiu, čakali sme viac kopancov.

Zadku vozidla priľnavosť nie je vôbec blízka. Aj na suchom asfalte budete bojovať s tanečnými kreáciami zadnej nápravy. A práve o to ide! Len na snehu a ľade si M2 nedokážeme celkom dobre predstaviť. Systém ESP vtedy musí mať plné ruky práce. Alebo treba mať veľmi rýchle ruky. Inak skončíte „ve škarpě anebo v kačírku“, ako hovoria naši bratia Česi.

Zvádza na rôzne pestvá

O priestore vzadu na kolená pasažierov si netreba robiť ilúzie, je to malé kupé pre mladých, ktorí sa vo štvorici odvezú k najbližšej diskotéke. Dúfajme, že aj bezpečne, lebo toto auto vyslovene láka na robenie rôznych hlúpostí a prekračovanie rýchlostných limitov.

Auto je krátke aj rázvor má krátky, vysoký výkon a krútiaci moment na zadnej náprave urobia svoje. Veľmi sa nám však páči možnosť kúpiť ho aj s manuálnou prevodovkou, ktorá sa už dnes stáva pomaly raritou. Najmä v segmente luxusných a výkonných vozidiel. Na okruhu je, samozrejme, DSG rýchlejšie, vhodnejšie, počas jazdy po okresných cestách si však manuál určite vychutnáte viac.

M2 Competition dobre vyzerá aj v nenápadnej sivej metalíze, široký zadok je najviac charakteristickým prvkom dizajnu. Na okreskách sa dá dosiahnuť spotreba aj 7 l/100 km, ale inak si tých 12 litrov zapýta. Príliš veľký dojazd preto neočakávajte, priatelia! Zadok má divoký, treba s tým počítať, prípadne natrénovať na uzavretom okruhu. Je dobré s ním vedieť zaobchádzať. Chýbala nám len výsuvná opierka pod kolenami, ako aj tlačidlo regulácie klapiek vo výfuku.