Už keď doň nastupujeme použitím štýlových (ale aj praktických v spojení s bezkľúčovým vstupom) výsuvných kľučiek, je zrejmé, že toto DS je veľmi zušľachtené. Áno, je to hatchback a je z triedy kompaktov, ale ponúka prvky, ktoré obvykle nachádzame až vo vyššej alebo v luxusnej triede. Konkurencia prémiových značiek je nastavená športovejšie, DS ide skôr cestou jemnej kultivovanosti. Dizajn je trochu vyzývavý, v detailoch prepracovaný až filigránsky. Rozhodne sa nesnaží nasledovať dav. Či už oceňujete francúzsku predstavu prémiového luxusu, či nie, musíte súhlasiť s tým, že sa odlišuje od svojich nemeckých rivalov.

Náš konkrétny model je plugin hybrid E-Tense 225 vo výbave Opera a jeho štvorvalcový benzínový motor s prepĺňaním turbo twinscroll a priamym vstrekovaním paliva je podporovaný elektromotorom. Lítiovo-iónový akumulátor, ktorý napája elektromotor, má kapacitu 12,4 kWh, z 0 na 100 percent sa nabije približne za hodinu a 45 minút (wallbox 7,4 kW) alebo za sedem hodín cez klasickú zásuvku (3,2 kW).

Interiér pôsobí prémiovým dojmom a na displeji je len veľmi málo čierneho plastu. Diamantové prvky sú prítomné všade. Obloženie sprostredkováva príjemný pocit, stehy na volante, v interiéri a na sedadlách dodávajú pekný kontrast na hnedej koži napa. Výduchy ventilácie nie sú na palubovke, ako býva zvykom, ale vo dverách, čo otvorilo viac priestoru pri nastupovaní. Ovládanie okien je na okne a nie na stredovom tuneli, ako to má DS 7. Ovládateľnosť auta je výborná, podvozok komfortný. Monitorovanie nerovností na ceste kamerou v režime comfort a prispôsobenie pruženia ponúka systém Active Scan Suspension. V reálnom čase pri­spôsobuje adaptívny podvozok situácii. Ak zložíte nohu z plynového pedála, DS 4 efektívne spomaľuje a brzdový pedál môžete používať len zriedka. Výkonný pohon a dobrá priľnavosť k vozovke zaisťujú bezpečné predbiehacie manévre a živé prejazdy zákrutami.

Základná cena DS 4 E-Tense je 48 990 eur, naša lepšia verzia stála 55 990 eur. Nuž, aj luxus v malej škatuľke je stále luxus. Navyše výbava je extra bohatá.

Pozri FOTOGALÉRIU

Verdikt

Nejde o auto pre každého. Spája technológiu plugin hybridu, ktorú využije len človek s možnosťami nabíjania, a luxusnú výbavu. Je pohodlné a drahé. Kvalitou vypracovania a materiálov predstihne konkurenciu.