Keď Peugeot priviedol na trh svoju novú 508, mal prémiové ambície. Ak si ich chce uchovať aj v roku 2020, nevyhnutne potrebuje verziu plug-in hybrid. Prvá otázka pri plug-in hybride je, koľko prejde na elektrinu. Peugeot tvrdí, že 44 kilometrov. Akumulátor s kapacitou 11,8 kWh nabijeme z domácej zástrčky a skutočne sa na displeji zobrazí tento údaj. A to máme zapnutú klimatizáciu, lebo toto leto sa inak nedá.

Najvýkonnejší v ponuke

Kombinácia 1,6-litrového prepĺňaného benzínového motora a elektromotora má kombinovaný výkon 225 koní, takže to je aj najvýkonnejší model v rade 508. To však neznamená, že aj najdynamickejší.

Benzínové GT s rovnakým výkonom 225 koní dokáže na stovku zrýchliť za 7,4 sekundy. Hybrid je naladený na nízku spotrebu a vystačí si so zrýchlením 10 sekúnd na stovku. Okamžitý nábeh krútiaceho momentu dáva prudké zrýchlenie zo stoja. Elektromotor už od 500 otáčok dodáva predným kolesám 320 Nm. Ten záťah zdola je úžasný. Akcelerácia pri nízkej rýchlosti určite poteší.

So silou dvoch sŕdc

Jazda na elektrinu je navyše tichá a bez vibrácií, osemstupňová automatická prevodovka sa správa dokonca lepšie ako pri klasickom pohone, kde mala zreteľnejšie prestávky medzi stupňami pre vysoký krútiaci moment. Teraz je radenie plynulejšie.

To, čo nie je plynulé, je prepínanie medzi pohonmi. Keď riadiaca jednotka potrebuje aj silu spaľovacieho motora, jeho naštartovanie nie je hladké, ale okamžite to spozorujete na povyskočení otáčok. Dokonca pri konštantnom plyne cítite pri pripojení druhého motora mierne zrýchlenie.

Vlastnosti podvozka sú najlepšie, aké sme zažili na platforme EMP2 koncernu PSA. Oproti benzínovému modelu má toto auto o 300 kíl vyššiu hmotnosť, ale pruženie si s tým poradí vynikajúco.

Ako v športiaku

Silnou stránkou plug-inu je, že kufor sa mu vôbec nezmenil. Jeho objem zostáva 530-litrový. Nižší posed a vyššie položená palubná doska s i-Cocpitom dovoľujú zaujať správnu pozíciu aj vysokým postavám. Pri tej záľahe crossoverov a SUV je nízky posed takmer zabudnutý. Hoci ide o kombi, za volantom sa cítime ako v športovom sedane.

Nabíjanie z wallboxu (7,4 kW) trvá z nuly na maximum dve hodiny, z domácej zásuvky (1,8 kW) asi sedem hodín. Auto nemá CCS konektor pre rýchlonabíjačky s jednosmerným prúdom.

NAŠE HODNOTENIE: ****

Pri jazde na benzín bola spotreba okolo 6,5 litra na 100 km. Väčšinu času sme však stačili dobíjať akumulátor a jazdili s nulovou spotrebou benzínu. Vtedy sú náklady na prevádzku skutočne nízke. Cena 42 290 eur sa v ideálnom prípade môže aj oplatiť, najmä ak pracujete do 22 km od domova.

MICHAL BEDNÁR