Na prvý pohľad je Tonale pekné a elegantné, aj modrá metalíza mu svedčí. Výbavu Edizione Speciale spoznáte podľa loga na blatníkoch, červených brzdových strmeňov športových bŕzd značky Brembo a podľa 20-palcových kolies, pre ktoré je však auto príliš tvrdé, ale o tom ešte neskôr. My by sme určite volili menší rozmer disku. Full LED matrixové LED svetlomety svietia veľmi presvedčivo, aj vykresľovanie prekážok bolo včasné a precízne.
Drobné detaily potešia
Pri otváraní prednej kapoty vás isto poteší, že je uchytená teleskopickými tlmičmi. Pri nastupovaní do auta zasa potešia prekryté nastupovacie prahy. Interiér crossoveru ladený do tmavej farby pôsobí temným a intímnym dojmom. Všetko tu vyzerá kvalitne, elegantne, ale zároveň pomerne jednoducho. Mäkčené materiály sú použité len na nevyhnutných miestach - tam, kde sa očakáva kontakt s rukou. Väčšinou platí, že v jednoduchosti je krása, ale v prípade Alfy Romeo by sme možno čakali v interiéri výraznejšie dizajnérske prvky.
Páčky na radenie rýchlosti pod volantom sú až zbytočne veľké, prekážali nám napríklad pri používaní smeroviek. Okrem toho nás za volantom Alfy Tonale v zásade nič nerušilo, asistenčné systémy fungovali dobre, čo platí aj pre adaptívny tempomat. Prístrojový panel ponúka rôzne zobrazenia, slušný audiosystém zabezpečuje firma Harman/Kardon. Pomer medzi hardvérovými ovládačmi a ovládaním cez obrazovku zábavno-informačného panelu je rovnomerný, hoci nastavenie napríklad vyhrievania volantu sa riadi cez dotykový displej. Reakcie infotainmentu boli pružné, nebolo treba na nič dlho čakať. Mobilný telefón možno pripojiť bezdrôtovo pomocou systému Android Auto alebo Apple CarPlay.
Do kufra sa zmestí slušných 500 litrov a má aj dvojité dno. Nakladacia hrana je v rovine s plochou batožinového priestoru a praktický je aj tunel na prevážanie dlhého nákladu umiestnený v zadnom rade sedadiel.
Slabší pohon postačuje
Tonale, ktoré sme mali možnosť testovať, je tou menej výkonnou verziou z dvoch ponúkaných (130 a 160 k). Štvorvalcový benzínový motor s objemom 1 496 cm3 tu spolupracuje s elektromotorom a ponúka najvyšší výkon 96 kW/130 k. Koní nie je nazvyš, ale na naše cesty pohodlne stačili, no vo vozidle sme boli prevažne sami a bez batožiny.
V modelových radoch Alfy Romeo je Tonale prvým autom s hybridným pohonom. Poháňaná je iba predná náprava a radenie rýchlostí zabezpečuje 7-stupňová automatická prevodovka. Režim EV, teda elektrickú jazdu, sme zaznamenali pri presune nízkou rýchlosťou do 20 km/h alebo počas státia. Priemerná spotreba, ktorú sme dosahovali kombinovanou jazdou, bola 7,6 l/100 km.
Jazdenie s Tonale bolo príjemné, auto malo vo výbave všetko, čo sme potrebovali, poskytlo dostatok miesta. Jediné, čo nám prekážalo, bola jeho tvrdosť, ale tú majú do veľkej miery na svedomí priveľké kolesá s pneumatikami rozmeru 235/40 R20. Cena za takto nakonfigurované vozidlo bola 44 230 eur, bez príplatkovej výbavy by to bolo necelých 40-tisíc eur. Výrobca uvádza, že pri limitovanej výbave Speciale získate okrem spomínaných 20-palcových diskov cenovú výhodu vo výške 3 350 eur. Veľa či málo? Posúďte sami
FOTO v GALÉRII
Naše hodnotenie
Jazda bola príjemná, výbava bohatá, len podvozok a veľké kolesá vykazovali neprimeranú tvrdosť na kompaktné SUV. Cena Edizione Speciale vystrelila dosť vysoko.
Text: Michal Bednár