Dizajnéri odviedli dobrú prácu, okrem nezvyčajných otváračov dverí tu nie je ani stopa po preháňaní či gýči. Vnútri sa však zarazíme. Hoci sme už počuli o vertikálnom displeji s 15,5-placovou uhlopriečkou, naživo je to prekvapenie. Aj s čiernym rámom má táto „telka“ skoro 43 centimetrov a výrazne dominuje celému kokpitu. Kabína je priestranná a plochá, podlaha prispieva k slušnému množstvu miesta pre piatich dospelých a ani panoramatické strešné okno neuberá veľa miesta nad hlavou zadných pasažierov. Kufor má užitočných 402 litrov po kryt, ktorý sa dvíha spolu s vekom, vpredu je ešte malý kufor (81 l) na káble.
Na riadenie si treba zvykať
Ford má zaslúžene povesť pekne vyvážených, priamych a lineárnych nastavení riadenia s vynikajúcim držaním stopy, ale Mach-E v tomto bode mierne zaostáva. Okolo strednej polohy je citlivá mŕtva zóna a potom, keď príde reakcia, je až príliš prudká. Tri rôzne jazdné režimy menia distribúciu výkonu pohonu všetkých kolies a charakteristiku riadenia a „plynového pedála“, nie však tlmičov - MagnaRide sa dávajú až do verzie GT (487 k). Márne budete hľadať aj pádla na nastavenie rekuperácie, musí stačiť jednostupňová. Ak mu dáte veľa plynu, zadná časť pri zrýchľovaní zo zákruty silne, ale kontrolovane vybočí, čo pripomína legendárneho dvojdverového menovca. Toho nám pripomenula aj dynamika čerpajúca zo všadeprítomného krútiaceho momentu až 580 Nm. Zrýchlenie na stovku za 5,1 sekundy si užije každý, kto nepotrebuje pri jazde kinedryl. V úzkych prudkých zákrutách však cítiť aj vyššiu hmotnosť (2 257 kg), aj vyššie ťažisko. Ford naprogramoval pre elektrického koňa i umelý zvuk, ktorý kombinuje vesmírnu loď a bublanie motora V8.
Kde sa vyparili kilometre?
Celkovo je k dispozícii čistá kapacita batérie 88 kWh, ktorá by mala stačiť na dojazd 540 kilometrov. Reálne? Nám pri maximálnom nabití neponúkol Mustang viac ako 405 kilometrov. Keď sme jazdili v tichom režime (k dispozícii sú tri), dosiahli sme najnižšiu spotrebu 16,0 kWh, ale v celotýždňovom priemere to bolo 23,0 kWh/100 km - čo patrí stále k špičke. Kde sa nám potom vyparili zvyšné kilometre dojazdu? Mustang to pekne zrátal a len klimatizácia zožrala štrnásť percent energie a zvyšné spotrebiče ďalších sedem percent. Ak by nebolo vonku pekelných 38 stupňov, mohli sme mať dlhší dojazd, ale v testovacom týždni sa klimatizácia nedala vypnúť z dôvodu pudu sebazáchovy. Nabíjanie však pracuje rýchlo a spoľahlivo, zvláda nabíjanie výkonom 150 kW - za 10 minút pribudne 107 kilometrov.
FOTO V ČLÁNKU
Naše hodnotenie
Štýlový, praktický a rafinovaný plne elektrický rodinný crossover. Má veľkú, pohodlnú kabínu, úžasnú dynamiku, trochu menší kufor a na pomery športového auta výrazne limitovanú maximálnu rýchlosť. Ponúka upokojujúci dojazd a praktické nabíjanie.
Text: Michal Bednár