Kým sa dostaneme k špeciálnym úpravám - a na tomto aute je ich naozaj dosť -, pozrime sa najprv na to, čo má pod kapotou. Nájdeme tam osvedčený naftový štvorvalec s objemom 2,4 litra a s maximálnym výkonom 133 kW, teda po starom 181 koní, doplnený 5-stupňovým automatom.

Ako jazdí

Päť stupňov sa môže niekomu zdať málo, prevody sú optimalizované skôr na silu než na dynamiku. V reáli to však plne postačuje, radenie je presné a citlivé, absencia vyšších prevodových stupňov je citeľná na diaľnici, kde by šestka určite pomohla znížiť spo­trebu. Ale pick-up rozhodne nie je auto stavané na dlhé diaľničné presuny. Na spotrebu pri testovanom modeli mali vplyv úplne iné veci - určite jej neprospieval samonosný strešný stan ARB Kakadu, špeciálne M/T pneumatiky do terénu a nepomohol jej ani (o 50 mm) zvýšený podvozok Oldman EMU. 

Napriek tomu sme po najazdení približne tisíc kilometrov, z toho necelej polovice po diaľniciach a rýchlostných cestách, aj pri tejto výbave udržali priemernú spotrebu pod 12 litrami, čo považujeme za výborné. Navyše terénne M/T pneumatiky, obuté sme mali Nokian so zvýšenou odolnosťou proti prierazom skalami, ani pri rýchlostiach tesne nad sto kilometrov neprodukovali žiaden extra nepríjemný hluk.

Do terénu

Do špeciálnej výbavy auta patril šnorchel brániaci prieniku prachu a vody do motora a masívny ochranný rám po bokoch auta aj vpredu. V prednom bolo navyše zakomponované výkonné LED svetlo, na jeho mieste by sme však privítali skôr navijak. Dodatočný kryt pod autom chránil motor, prevodovku aj nádrž, nechýbala ani pneumatická uzávierka predného diferenciálu ARB airlock. Tá dopĺňala redukciu, uzávierku medzinápravového a zadného diferenciálu, ktoré vylepšovali schopnosti auta v teréne.

Na korbe krytej hardtopom bol praktický strešný nosič a keď ste ju otvorili, našli ste vnútri ďalšie doplnkové príslušenstvo - zabudovanú kompresorovú chladničku a sprchu aj s príslušným zásobníkom na vodu. Boli prichytené popruhovým, ľahko demontovateľným úchytným systémom, čo musíme tiež oceniť.

Strešný stan

Pozrime sa bližšie na hlavnú vymoženosť auta - samonosný strešný stan. Ten, ktorý vidíte na testovanom Mitsubishi, sa volá ARB Kakadu, tento typ stanov sa predáva za cenu okolo 1 300 eur.

Môžete ho ešte vylepšiť príplatkovou krytou terasou, tiahnucou sa až na zem. S rozmermi (š/d/v) 1 400 x 2 400 x 1 300 milimetrov je to priestorovo veľkorysý stan pre dvoch. Jeho hmotnosť je 55 kilogramov a vhodnejší je skôr do teplejšieho počasia, otvoríte ho totiž z každej strany, takže v ňom veľmi dobre cirkuluje vzduch. Vnútri je na celej ploche matrac a dvere i okná vybavené sieťou proti hmyzu.

Na vnútornej strane plášťa sú praktické odkladacie vrecká a dve väčšie, do ktorých vojdú bez problémov aj štyri 1,5-litrové PET fľaše, visia nadol po oboch stranách výsuvného alumíniového rebríka - to je naozaj mimoriadne praktická drobnosť, ktorá nás potešila. Je odolný proti premočeniu a prepravný kryt aj proti UV žiareniu. Rozloženie je pomerne jednoduché, zvládne ho aj jeden človek a na jeho odklopenie a sklopenie nie je potrebná veľká sila.

L200 v expedičnom zhotovení rozhodne nesklamalo. Vzhľadom na aerodynamiku je spotreba naozaj prijateľná, terénne pneumatiky boli prek­vapivo tiché a keďže aj zadná časť auta bola mierne zaťažená, auto sa nesprávalo nervózne ani pri prejazde priečnych nerovností. Aby sme nezabudli, čo taká „sranda“ stojí.

So všetkou spomínanou výbavou a jej montážou vyše 50-tisíc eur.