Zámerom holandskej vlády je, aby bicykel využívali na pravidelnú cestu do práce ďalší ľudia. Motivovať ich chce nielen tým, že zamestnávatelia im budú za každý kilometer, ktorý absolvujú cestou do práce a späť platiť 19 centov, ale dostanú aj nevratný príspevok na bicykel.

Takto vyzerá parkovisko bicyklov pred hlavnou vlakovou stanicou v Amsterdame.
Takto vyzerá parkovisko bicyklov pred hlavnou vlakovou stanicou v Amsterdame.
Zdroj: Martin Domček

Holandsko je pritom cyklistická veľmoc, na 17 miliónov obyvateľov pripadá takmer 25 miliónov bicyklov a napríklad v Amsterdame chodí na bicykli do práce každý tretí človek. Ak sa počet cyklistov podarí zvýšiť o uvedených 200-tisíc, mesačne najazdia Holanďania v priemere o 3 milióny kilometrov viac.

Argumentom v prospech takéhoto riešenia je odľahčenie verejnej dopravy, zamestnávatelia nebudú potrebovať pre zamestnancov toľko parkovacích miest a tí budú vďaka pohybu navyše zdravší.

V rovinatom Holandsku takáto iniciatíva dáva zmysel, pretože absolútna väčšina obyvateľstva žije vo vzdialenosti do 15 kilometrov od pracoviska.

Ak takíto ľudia začnú využívať vyššie spomínané dotácie, pri vzdialenosti 15 kilometrov si bez problému môžu mesačne prilepšiť o vyše 110 eur.