Benzínový motor pod kapotou, akumulátor v kufri a elektromotor pri zadnej náprave. Nič nové, takto vyzerajú aj iné plugin hybridy. Na papieri sľubujú veľkú silu a údajne nízku spotrebu, ale v praxi zistíte, že pri zoslabenej batérii to už nie je s výkonom také ružové. Takých plugin hybridov je ako piesku na pláži. Dokonca aj Porsche je také. Prečo však rovnako nedopadlo aj AMG?

To isté sme si mysleli o GT 63 S E Perfor­mance - mimochodom, prvom „vlastnom“ hybridnom modeli od AMG - a podľa toho sme k nemu (bez extra očakávaní) pristupovali. Tučné auto, tučný motor - jemne zafarbené do zelena. Plugin hybridný systém ako figovníkový list, ktorý zakryje pravdu. Všetko jasné.

Ale potom! Raketa s dobrými spôsobmi, monštrum s výchovou, býk so štýlom - tak by znelo krátke zhodnotenie tohto auta. Výkon 843 koní a krútiaci moment až 1 470 newtonmetrov sa nedá elegantnejšie zabaliť a ušľach­tilejšie preniesť na ulicu, než to dokázalo AMG s týmto svojím dvestotisíceurovým štvordverákom. Výfuk má klapku a elektrická vetva pohonu produkuje syntetický zvuk. Dokopy AMG znie skôr zlovestne než ekologicky. Údaj 2,9 sekundy z 0 na 100 km/h, to zodpovedá dráhe s dĺžkou 40 metrov. Inými slovami, GT by zvládlo štandardný šprint na stovku na trojprúdovej diaľnici aj priečne!

Tento plugin systém tu nie je na znižovanie spotreby, ale pre zážitok z jazdy. Je v ňom všetko, čo treba, aby bolo auto rýchle, bezpečné, komfortné a zábavné. Pri technike jazdy „plyn a brzda“ si GT 63 z palivovej nádrže rado vypýta až vyše 50 (!) litrov Super Plus. Útechou môže byť, že pri pokojnej jazde sme stiahli spotrebu pod desať litrov. Bude to však stačiť na to, aby sme si udržali svedomie v zelenej oblasti?

FOTO V GALÉRII

(Článok bol krátený, jeho celé znenie nájdete v najnov­šom augustovom vydaní mesačníka AUTO BILD).