Toyota vyrába viaceré skutočne športové modely (Yaris a Corolla GR, Supra či GR86), no čoraz viac začína čerpať z ich imidžu a svoje bežné ekologické hybridné rodinné modely odieva do športového „oblečenia“. Nie je to nič nové, aj mnohé iné značky to tak robia, a to už celé roky.

S pocitom výnimočnosti. Športovú výbavu spoznáte podľa ozdobných prvkov v čiernej lesklej farbe. Nechýba ani nenápadné logo GR na dverách kufra a vpredu na mriežke.
Zdroj: ROBO HUBAČ

Nevídané obutie

Zvonka pribudli lemy blatníkov, bočné lišty a ozdobné prvky na dverách kufra v lesklej čiernej farbe. Najviac nás zaujali disky kolies, čierne s rezanými bielymi linkami, také sme ešte na sériovom vozidle veru nevideli. Červeno-čierna karoséria sa nám páčila rovnako ako v prípade hatchbacku Corolla. Logo Gazoo Racing nájdete na viacerých miestach karosérie. Vnútri logo GR čakajte na volante, sedadlách, prednej maske aj vzadu. Inak tam vládne čierna koža (koženka) so semišom, prešívaná svetlosivou niťou. Ako celok to pôsobí skutočne dobre, hodnotne.

Veľmi príjemná spotreba

Hybridný pohon s CVT prevodovkou už dobre poznáme. Veľkoobjemový benzínový motor spolu so silnými elektromotormi dokáže jazdiť naozaj úsporne a pritom dynamicky. Občas benziniak síce zahučí, ale ak si zvyknete na charakteristiku hybridnej sústavy, zžijete sa s ňou, budete spokojní. Keď veľmi netlačíte na pílu a čo najviac využívate elektromotory a zabudovaný akumulátor pri rozbehu a plachtení, tak dosiahnete krásny výsledok. Nám po týždni vyšla priemerná spotreba 5,2 l/100 km a to je na dospelé, bohato vybavené SUV krásny výsledok. Ak budete jazdiť prevažne po okresných cestách a v meste, dá sa jazdiť aj za menej ako 5 l/100 km. Samozrejme, na diaľnici sa hybridy necítia úplne vo svojom teritóriu a ich efektivita klesá. Aj tam však využijete veľký atmosférický motor, ktorý sa nemusí tak namáhať ako menšie turbomotory.

Jazdí ešte zábavnejšie

Podvozok je príjemne tuhý, málo sa nakláňa. Toyota pri verzii GR Sport pozmenila zavesenie kolies (tuhšie pružiny a nové nastavenie tlmičov), vďaka čomu jazdí RAV4 ešte zábavnejšie a je lepšie ovládateľné. Výkon je veľmi slušný, pohon 4x4 zabezpečuje druhý elektromotor na zadnej náprave. Ak žijete na juhu a nepotrebujete ho, RAV4 dostanete aj s pohonom iba prednej nápravy. Vtedy sa však budete musieť vzdať testovanej výbavy GR Sport, ktorá je u nás v ponuke jedine s pohonom AWD-i.

Naše hodnotenie

Aj tu je to fajn. Príjemné sedenie je aj vzadu, kde sa dá nastavovať sklon operadla. Dosť miesta je tu v každom smere.
Zdroj: ROBO HUBAČ

RAV4 GR Sport je veľmi slušne vybavené SUV, ktoré navyše dobre vyzerá a skvelo jazdí. Za 47 000 eur dnes dostanete viacero alternatív, ale žiadna z nich nebude jazdiť tak ekologicky úsporne a pritom športovo dynamicky.

Autor: Michal Bednár