Je to jedno z najpraktickejších áut vo svojej triede, s obrovským batožinovým priestorom (467 až 1 410 litrov) a množstvom priestoru pre cestujúcich. Šoférovať sa s ním dá takmer rovnako dobre ako s Golfom, pričom sa skvele využíva všadeprítomná platforma MQB A0 koncernu Volkswagen (Fabia, Polo, Ibiza).

Vydarená náhrada za kombi

Po tom, čo bola ukončená výroba Fabie Combi, je Scala jej vhodnou alternatívou. Navyše je od nej dlhšia aj širšia, má väčší rázvor, objem palivovej nádrže (50 litrov) a nepovedali by ste, ale aj veľkosť batožinového priestoru - po sklopení zadných sedadiel.

Najobľúbenejšou motorizáciou podľa predaja je 1,0 TSI a najpredávanejším výbavovým stupňom je Ambition, takže sme si vybrali na test práve túto kombináciu s manuálnou päťstupňovou prevodovkou, ktorej cenovka sa začína na 17 580 eurách (základná verzia Active stojí 16 390 eur). Krátka lehota dodania, keď na iné modely sa čaká aj rok, ako aj výhodná cena, robia v dnešných časoch zo Scaly obzvlášť prístupné auto.

Boduje komfortom aj kvalitou

Odpruženie Scaly je veľmi dobre vyladené, pri jazde síce robí o niečo viac hluku ako jej nemecký kolega, no kvalita tlmenia je pôsobivá.

Výkon litrového trojvalca (95 koní) je dostatočný pre väčšinu každodenných situácií vďaka slušnému krútiacemu momentu a relatívne nízkej hmotnosti vozidla, no treba uznať, že zvukový prejav je drsnejší a ani odhlučnenie kabíny nie je najlepšie. Zato nízka hmotnosť auta pomáha výrazne spotrebe, ktorá sa v teste ustálila na hodnote 6,5 litra.

Scala boduje aj kvalitou interiéru. Použité materiály síce vyzerajú v niektorých oblastiach trochu lacno - možno na niekoľkých miestach viac ako v Golfe -, ale pocit z kabíny je na úrovni toho, čo nájdete vo Forde Focus alebo v Kii Ceed, a sú tu mäkšie materiály na kľúčových miestach, aby sa zvýšil pocit kvality.

Palubovka má jednoduché tvary

Dojem z nej však zlepšuje informačno-zábavný systém so 6,5-palcovým dotykovým dis­plejom, ktorého najnovšia aktualizácia funguje hladko a rýchlo. Ergonómiu vylepšujú klasické fyzické ovládače. Palubný štít je analógový, čo dnes už pôsobí trochu staromódne, hoci z pohľadu funkčnosti ide o veľmi bezproblémové riešenie.

FOTO V GALÉRII

Vpredu aj vzadu je dosť miesta pre dospelých cestujúcich, tí vzadu sa nebudú sťažovať na miesto, len pri nastupovaní cez nižšie dvere treba dávať väčší pozor na hlavu. Predné aj zadné sedadlá sú pohodlné, pričom predné sedadlá sú štandardne výškovo nastaviteľné.

Text: Michal Bednár