MPolo Horizon je ideálny pre ľudí, ktorí reálne plánujú využívať prepravnú kapacitu triedy V. V prípade vozidla s dĺžkou 5 140 milimetrov sa tu komfortne odvezie sedem pasažierov aj ich batožina. Miesto tu totiž nezaberá kuchynka, ktorá sa ľuďom s Marcom Polo často spája ako akýsi charakteristický prvok. V podstate, ak na zimu demontujete markízu, laik si možno ani nevšimne, že vaša trieda V je niečím výnimočná.


Elektrizujúci plnokrvník: Štýlový, praktický a rodinný crossover

Takmer ako v hoteli

Troj- až štvorčlennej rodine s malým dieťaťom priestorová ponuka modelu Marco Polo Horizon pri kempovaní bude maximálne vyhovovať. Manželka s malou dcérkou môžu spať na prízemí a otec rodiny sa poberie s väčším synom na prvé poschodie - do strešného stanu. Spravíte však dobre, keď si so sebou zoberiete aj hrubú deku, ktorú rozprestriete na spodnú posteľ čiastočne tvorenú sedadlami. Hoci je viac-menej rovná, jednotlivé výstupky sedadiel robia spánok menej komfortným. V ideálnom prípade by ste si na ne mali natiahnuť aspoň tenký matrac.

Naopak, v manuálne výsuvnom strešnom stane sa spalo veľmi pohodlne, lôžko má tenký matrac a pod ním dokonca pružiny. Nočným vtákom by mohla prekážať transparentná textília, ktorá ráno do stanu prepúšťa slnečné lúče. Kempovali sme v čase, keď leto bolo v plnom prúde, no aj po dni s teplotou 30 stupňov Celzia dokáže byť v noci poriadna zima, najmä v kempe, ktorý je obklopený prírodou a čiastočne susedí s vodnou plochou. Vtedy isto oceníte teplovzdušné nezávislé kúrenie s cenovkou 2 160 eur. Pracuje takmer nebadane a počas celej noci kabínu dokáže temperovať na želanú teplotu. Regulovať sa dá diaľkovým ovládaním a práca s ním je maximálne intuitívna. Komfort spánku je takmer porovnateľný s hotelom.

Priplatiť sa oplatí

Príchod do kempu a odchod z neho vám veľmi uľahčí 360-stupňový kamerový systém. Ani nepremýšľajte nad tým, či sa zaň oplatí doplatiť 1 614 eur. Nie je to málo peňazí, no pri manévrovaní medzi stanmi či inými karavanmi naň nedáte dopustiť. Pohon všetkých kolies nevnímame ako úplnú nutnosť, ale ak by ste naň mali priestor v rozpočte, určite doň investujte. Z vlastnej skúsenosti vieme, že počas kempovania vás neraz chytí aj dážď a máločo je šmykľavejšie ako čerstvo popršaný trávnik. 4Matic je v tomto prípade istota, na ktorú sa možno spoľahnúť. Naopak, ak by sme chceli šetriť peniaze, vedeli by sme oželieť vzduchové pruženie Airmatic s cenou 2 257 eur. Predstavovali sme si, že automobil s ním bude plynulejší a komfortnejší. Jeho jazdné vlastnosti rozhodne neboli zlé, komfort mu cudzí nie je, ale najmä na priečnych nerovnostiach trieda V nezaprela svoj úžitkový pôvod, čo by sme v prípade využitia vzduchového pruženia nečakali. Medzi slabšie stránky vozidla radíme aj sedadlá vodiča a spolujazdca. Ich výhodou je, že sú otočné, no daňou za túto funkciu je neprirodzene vysoký a vzpriamený sed na nich, najmä pre nižšie postavy. Na vodičovom sedadle nám chýbala aj lakťová opierka na ľavej strane.

Poriadne drahý koníček

Kempovanie nie je pre každého, ale keď mu dáte šancu, uvidíte, že vás chytí za srdce. #Vanlife na sociálnych sieťach zažíva boom a nečudujeme sa tomu. Jednoduchý a skromný životný štýl na niekoľkých štvorcových metroch v objatí prírody je ako liek na dnešnú konzumne orientovanú dobu. Samozrejme, tieto slová vyznievajú zvláštne, keď ich vyslovujeme pri teste automobilu za 110-tisíc eur. Do kempu však môžete ísť aj za menej peňazí a s jednoduchšími „prístreškami“.


Van na elektrický pohon: Nižší výkon a kratší dojazd nemusia byť negatívom

FOTO V GALÉRII

Naše hodnotenie

Horizon je skvelé kempingové vozidlo. No ak sa pýtate nás, skôr by sme uprednostnili Marco Polo s kuchynkou. Musíme sa zároveň priznať, že jeho cena nás prekvapila, zdražovanie sa zjavne prejavilo aj tu.

Text: Michal Bednár