Na zúbok sme sa pozreli vynovenej verzii vo vrcholnej výbave GT-line. Náš testovaný exemplár poháňal skvelý benzínový prepĺňaný štvorvalec s objemom 1,5 litra a výkonom 160 koní. Na predné kolesá prenášal svoju silu cez 7-stupňovú dvojspojkovú automatickú prevodovku DCT.
Žiadna prehnaná digitalizácia
V interiéri nás zaujalo množstvo klasických ovládačov či už na klimatizáciu, alebo nastavovanie iných dôležitých a často používaných funkcií. Vidno, že toto auto má svoj vek, takéto množstvo tlačidiel sa dnes už nenosí, nám to však nevadí. Pod stredovým dotykovým displejom však nájdete aj dotykové virtuálne tlačidlá, ak by niekomu nebodaj chýbali. Jemne sa tu bijú obidva koncepty. Systémy štart/stop aj Lane Assist sa vypínajú samostatnými tlačidlami - super! Náznak luxusu vnášajú detaily ako elektricky ovládané veko kufra. Pochvaľovali sme si aj dve pamäte elektricky nastaviteľného sedadla vodiča. No vpredu nad hlavou sme mali málo miesta - výška vodiča 182 centimetrov -, aj keď sme mali sedadlo celkom dole. Dôvodom asi bude sklená strecha, ktorá uberie zopár centimetrov. Ešte stále tu je priveľa čiernych lesklých plôch, zato matný chróm je fajn. Príjemne nás prekvapilo množstvo mäkkých obkladových materiálov, poťahy sú pekne prešívané. Páčil sa nám aj klasický otočný ovládač hlasitosti audiosústavy značky JBL, ktorá má veľmi šikovne zakomponované reproduktory v kufri vpravo. Všetko je tu pekne poruke.
Jazdí veľmi fajn
Jazdné vlastnosti nás skutočne milo prekvapili, XCeed GT-line ponúka pomerne tuhé nastavenie podvozka. Na „slávnej“ betónovej ceste zo Senca do Galanty človeka vytrasie. Inak na ceste veľmi dobre sedí, napriek o čosi vyššiemu podvozku má veľmi fajn jazdné vlastnosti. Priam nás šokovalo veľmi priame a presné riadenie, najmä vo vyšších rýchlostiach. Stačí zatočiť len o pár milimetrov a smer jazdy sa mení. Veľmi dobre je odhlučnený motor, ktorý ponúka isté náznaky dravosti. Ponúka pekný ťah, dvojspojková 7-stupňová prevodovka okamžite podradí a ide sa vpred. Nechýba ani možnosť manuálneho radenia. Veľmi fajn fungujú aj brzdy. Štvorvalec 1,5 T-GDI je vskutku dobrý motor, príjemná je aj jeho spotreba. Konkrétne nám počas testu vyšla na rovných 6,0 l/100 km. Tento motor s manuálnou prevodovkou dostanete už od 22 490 eur s výbavou Silver. Nami testovaná najvyššia GT-line s automatom vyjde takmer o 10-tisíc eur viac. Záleží len na vás, aký vysoký je váš rozpočet. Nám by zrejme stačil aj základ.
Naše hodnotenie
Kórejský crossover s výbavou GT-line a motorom 1,5 T-GDi je zaujímavé auto. Možno ho pokojne brať aj ako alternatívu SUV, no pritom jazdí prekvapivo športovo, a to napriek tomu, že ide o zvýšenú verziu.
text: Michal Bednár