Jeho nástupca príde už na prelome rokov, takže v tejto podobe obľúbené veľké SUV od Škody je k dispozícii naposledy. Má v sebe ešte kabáňovské gény, ale už aj širšiu šesťuholníkovú masku a užšie LED svetlá po facelifte z minulého roka.

Zaslúži si ocenenie

Na interiéri statného Kodiaqa si ceníme hlavne to, že sa veľmi nemenil, až na dvojramenný volant z Octavie zostal solídny. Zmeny sa dotkli len nového čalúnenia a dekoratívnych prvkov. Samozrejmosť je plne digitálny kokpit. Oceňujeme dostatok fyzických tlačidiel, samostatný panel klimatizácie aj valčeky na volante, ktoré sú absolútne neprekonateľné v porovnaní s dotykovými plochami konkurencie.

V prvom aj druhom rade je veľa miesta na kolená, ramená aj hlavu, len tretí rad je núdzový, ale s tým sa tu počíta. Dôležité je, že aj pri sedemmiestnej verzii má kufor 270 litrov a po sklopení tretieho radu úžasných 650 litrov.

FOTO v GALÉRII

Nafta sa sem vyslovene hodí

Do veľkého SUV s pohonom všetkých kolies sa hodí naftový agregát - taká je pravda, hoci ju dobiehajú momentálne PHEV, nedobehli ju. „Staromódny“ vznetový motor 2,0 TDI má výkon dvesto koní a Kodiaq s ním zrýchli na stovku za 7,9 sekundy. Výrobca udáva normovanú spotrebu 6,3 - 6,9 l/100 km, naša testovacia bola 7,3 litra, čo je veľmi pekné vzhľadom na veľkosť a výkon auta. Dojazd pri 58-litrovej nádrži bol 790 kilometrov - to len na porovnanie s elektrickými autami.

Podvozok je tuhší, ale s pneumatikami 235/55 R 18 je to stále komfortné. Možno by sme s nižším profilom mali priamejšie a citlivejšie riadenie, ale takto to pohltí viac nerovností. Stabilita v zákrutách je výborná, pripájanie zadných kolies rýchle.

Vyšvihol sa nad päťdesiattisíc

Ceny áut išli hore a naftových ešte viac. Ani Kodiaq sa tomu nevyhol. Základný stojí 30 850 eur, naša naftová verzia 4x4 s automatom sa začína na 46 080 eurách, tretí rad sedadiel pripočítal 1 149 eur a ďalšie doplnky vytiahli cenu na 51 661 eur.

Text: Michal Bednár