Jediný motor v ponuke Kugy, ktorý je stále čisto spaľovací, je benzínový prepĺňaný trojvalec 1,5 EcoBoost. Ten je k dispozícii len s manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies, čím je pri hľadaní základnej verzie rozhodnuté o všetkom.

Priestorom prekvapí

Zadné sedadlá sa posúvajú dopredu a dozadu, dá sa tak ľahko upraviť veľkosť batožinového priestoru, a operadlo možno nakláňať rôznymi spôsobmi. Sedadlá vpredu sú príjemné, ale nie najširšie. Mohli by byť pohodlnejšie. Kufor má základnú veľkosť 645 litrov (hybridné verzie majú 581 l), čo je na stredné SUV dobrá hodnota.

V kabíne je dosť miesta, Kuga je väčšia ako RAV4 alebo Karoq. Na centrálnom dotykovom displeji sa nachádza vynikajúci informačno-zábavný systém SYNC 3, ktorý je štandardom v celom rade. Pekne spolupracuje s aplikáciou Android Auto (aj bez kábla), ale nájdeme tu tiež dva céčkové vstupy USB. Obrazovka je ostrá a citlivá, veľké tlačidlá na nej uľahčujú jej používanie počas jazdy.

Ford Kuga - nemecké SUV
Zdroj: ROBO HUBAČ

Toto SUV nepatrí do terénu

Trojvalec má drsný a hutný zvuk, ale jeho chod je kultivovaný a vibrácie sú obmedzené na nevyhnutné minimum. Zaujme rýchlou reakciou na plyn a plynulým nástupom krútiaceho momentu, ako aj zladením so šiestimi prevodovými stupňami manuálu. Maximum krútiaceho momentu má široký rozsah od 1 600 do 4 000 otáčok, takže nie ste „prirastení“ k rýchlostnej páke.

Podvozok je tuhší, ale nie tvrdý, so 17-palcovými kolesami dobre filtruje nerovnosti. Na viacerých priečnych nerovnostiach však mierne trpí vibráciami. V zákrutách sa auto málo nakláňa a dokáže ich prekonávať s veľkou istotou, čomu pomáha ľahká predná časť a veľká ochota zatáčať (zadná náprava má viacprvkové zavesenie kolies). Hoci je Kuga SUV, s pohonom len predných kolies nie je vhodná na žiadne off­roadové dobrodružstvo, navyše - jej svetlá výška je len 178 milimetrov.

Spotrebou poteší

Kuga je robustná a robustný je aj veniec volantu, ktorý sa dobre drží a pre vodiča predstavuje lepší kontakt s vozovkou, hoci balónové kolesá s profilom 65 sú skôr proti. My však máme radi vysoké bočnice, lebo chránia disky pri jazde cez obrubník.

A čo spotreba? Priemer počas testovacieho týždňa bol 7,1 l/100 km, čo považujeme za výbornú hodnotu. Ak niekto chce jazdiť ešte hospodárnejšie a ekologickejšie, môže zvoliť Kugu HEV, ktorá má spotrebu 5,4 až 6,3 l/100 km - ako vidíte, nie je to zase priepastný rozdiel. Ten cenový je zhruba 5-tisíc eur. Aj z tohto dôvodu sa nám neelektrifikovaná verzia celkom páči. V súčasnosti sa základná Kuga predáva za akciovú cenu 27 390 eur. Náš testovaný exemplár sa aj s príplatkami vyšplhal na 30 870 eur. Tie ceny tak šialene rastú...

Ford Kuga - nemecké SUV
Zdroj: ROBO HUBAČ

Naše hodnotenie

Z pohľadu nárastu cien a nedostatku áut na priamy predaj je Kuga výhodná, lebo je na skladoch. Základná verzia je už celkom slušne vybavená. Predokolka s manuálom úplne stačí do mesta, aj na diaľnicu.

Text: Michal Bednár