Luxusné Gran Turismo nám pripomínalo asi najviac Aston Martin. Porsche je ešte športovejšie, Mercedes aj BMW stoja omnoho viac. V zime sme si jazdu bez strechy veľmi neužili, o to viac nás prekvapilo ticho pod plátennou strechou aj na diaľnici. Expresívne tvary palubnej dosky sa hodia k exteriéru. Dozadu si síce nikto nesadne, ale dvojica vpredu si to bude užívať naplno. Predné sedadlá sú perfektné - majú skvelý tvar a hebká koža nemá chybu.

Ovládanie je svojské

Najskôr nám prekážalo, že k vyhrievaniu sedadiel sa treba prácne prepracovať cez menu (chýbajú tradičné tlačidlá v rámci ovládania klimatizácie), no napokon sme prišli aj na ľahšiu cestu - na stredovom paneli stačí vpravo zvoliť výsuvnú lištu a už to ide.

Veľký strieborný ovládač hlasitosti na stredovom tuneli by niekto mohol omylom považovať za volič jazdných režimov. Taký je veľký a výrazný. Chýbalo mu len drážkovanie (so spote­nými rukami sa šmýka) a jemnejšie kroky zmeny hlasitosti.

Brutálne jazdné zážitky

Už prvý studený štart je zážitok, brutálny zvuk prináša očakávanie rovnako brutálnej jazdy. Dá sa radiť aj manuálne, ale 10-stupňová automatika (!) to perfektne zvláda aj sama. Jazda je komfortná a plavná. Môžete sa však zahrať aj na neslušného chlapca a s vypnutým ESP gumovať a driftovať po parkovisku. Necelých 500 koní (v skutočnosti „iba“ 464), to je dosť sily na expresné predbiehanie aj šprintovanie (päť sekúnd na stovku) aj na jazdu pri vysokej rýchlosti (270 km/h).

Ak sa dokážete krotiť a jazdíte podľa predpisov, so spotrebou sa dostanete na 10,5 l/100 km. Ak si to však občas plánujete užívať, rátajte s 15 litrami. Pri tomto aute predsa nejde o spotrebu.

Viac FOTO Lexus LC 500 Convertible v GALÉRII >>

Čo sa nám nepáčilo?

Počas jazdy sme si nemohli nevšimnúť, že karoséria typu kabriolet je menej tuhá než kupé. Jemné vibrácie sme pociťovali na našich rozbitých cestách najmä od čelného skla. Veľmi nás neoslovilo ani ovládanie systému infotainmentu cez dotykovú plôšku na stredovom tuneli. Inak sme si jazdu poriadne užili. Na sto percent!