Mercedes-AMG predstavil otvorený GT R roadster, ktorý sa vyrobí v limitovanom počte 750 kusov. Využíva podvozok s nastaviteľnou svetlou výškou s aktívnym riadením zadnej nápravy, elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál zadnej nápravy a za príplatok môžete mať aj  keramickú kompozitnú brzdovú sústavu.

Auto využíva elektronicky ovládané lamely Airpanel, ktoré podľa potreby otvárajú alebo zatvárajú mriežku chladiča
Auto využíva elektronicky ovládané lamely Airpanel, ktoré podľa potreby otvárajú alebo zatvárajú mriežku chladiča
Zdroj: Daimler

Pod kapotou má štvorlitrový motor AMG V8 biturbo s výkonom 430 kW (585 koní) a maximálnym krútiacim momentom 700 Nm dostupným od 2 100 až po 5 500 ot./min. Na stovku dokáže zrýchliť a 3,6 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 317 km/h. Výkon motora uloženého vpredu prenáša na kolesá 7-stupňová dvojspojková prevodovka AMG Speedshift DCT 7G.

Vodič má k dispozícii 6 jazdných režimov Klzká vozovka, Komfort, Šport, Šport plus, Pretek a Individuálny, ktoré sa prepínajú pomocou radiacej páčky na stredovej konzole alebo tlačidiel AMG na volante.

K nastaviteľným systémom patrí aj možnosť vypínania ESP tak, aby si vodič naplno užil riadené šmyky hnanej nápravy prostredníctvom systému AMG TRACTION CONTROL s deviatimi stupňami.

Inovatívne displejové tlačidlá.
Inovatívne displejové tlačidlá.
Zdroj: Daimler

Dopredu naklonená šípovitá maska chladiča a vysokovýkonné LED svetlomety vytvárajú dynamický tvar prednej časti. Aerodynamiku a chladenie bŕzd zlepšujú spojlery na prednej časti vrátane vysúvacieho spodného spojlera, ktorý pri rýchlosti 250 km/h zníži vztlak na prednú nápravu o 40 kg.

O dostatočnú dodávku chladiaceho vzduchu sa starajú aj elektronicky ovládané lamely Airpanel, ktoré podľa potreby otvárajú alebo zatvárajú mriežku chladiča. Auto má ľahké 10-lúčové kolesá, vpredu s rozmerom 275/35 ZR 19, vzadu 325/30 ZR 20.

Auto má trojvrstvovú látkovú sklápaciu strechu s akustickou vložkou. Vodič má k dispozícii digitálny združený displej s uhlopriečkou 12,3 palca a 10,25-palcový infotainmentový na stredovej konzole. Združený prístroj ponúka tromi štýly zobrazovania: klasický, športový a superšport.

Vzadu nechýba nápadné krídlo.
Vzadu nechýba nápadné krídlo.
Zdroj: Daimler

Inovatívne farebné tlačidlá s displejom na stredovej konzole integrujú ukazovatele a ovládanie prevodovky, podvozka, ESP, výfukovej sústavy, aerodynamického profilu a funkcie štart – stop. K dispozícii sú aj tlačidlá AMG na volante s okrúhlym otočným ovládačom s integrovaným displejom ako aj dve vertikálne usporiadané tlačidlá s displejom.