Pribudla vyššia kapota, ktorá podčiarkuje celkovo mužnejší vzhľad. GLC je fakt veľké (dĺžka 471,6 cm), človek ani vyššie triedy GLE a GLS reálne nepotrebuje - hádam len kvôli imidžu a spoločenskému statusu.

Výnimočný pocit

V interiéri nás hneď zaujal volant s tromi dvojitými ramenami verzie AMG Line, je to čosi netradičné. Pôsobí veľmi športovo aj vďaka celkovému tvarovaniu. Páčila sa nám aj koža na dverách a na palubnej doske či použité lipové drevo s prúžkovanou štruktúrou. Veľký, na výšku orientovaný displej je pekne zakomponovaný. Jediné, čo nám prekážalo, bol lacno pôsobiaci falošný karbón na stredovom tuneli, ten si mohol výrobca odpustiť. Inak maximálna spokojnosť. Najvyššia úroveň spracovania aj použitých materiá­lov. Dole pod displejom zostala zachovaná lišta s nastavovaním režimov zapínania parkovacej kamery. K nastaveniu asistenčných systémov sa tak môžete dostať jediným tlačidlom, čo považujeme za výborné riešenie. Takisto sa nám veľmi páčilo, že systém štart/stop sa vypína malým tlačidlom rovno pod okrúhlym tlačidlom štartovania. Kedysi také riešenie ponúkalo BMW, ktoré, žiaľ, odeň už dnes upúšťa. Zaujal nás aj skutočne široký stredový tunel, očividne pre pozdĺžne uloženie motorov a za nimi nasledujúcu 9-stupňovú automatickú prevodovku s meničom. Ale neprekáža, kolená majú dostatok priestoru. Samozrejme, nechýbali elektrické sedadlá s nastavovaním na dverách, veľký kufor, sklenená strecha - za tie peniaze to človek môže očakávať.

Až štyri druhy podvozka

Ako teda nové GLC jazdí? Veľmi komfortne. V testovanom vozidle sme mali namontované vzduchové pruženie Airmatic. K dispozícii sú až štyri varianty podvozka: komfortný, športový, vzduchový (+1 cm svetlá výška) a komfortný terénny (+2 cm svetlá výška). Už po prvých pár metroch sme si všim­li aj zabudované riadenie zadnej nápravy (uhol natočenia maximálne 4,5 stupňa), ktoré zmenšuje priemer otáčania z 11,8 na 10,9 metra. Jazdné režimy: ekonomický, komfortný, športový a ešte si môžete individuálne nastaviť ten svoj.

Automatická prevodovka pracuje pekne jemne. Benzínový dvojlitrový štvorvalec s výkonom 204 koní je príjemne tichý, vďaka mildhybridnému systému štartuje mimoriadne jemne. Niekedy ani neviete, či sa rozbiehate na elektrinu alebo na benzín. Až taký je jemný.

FOTO v GALÉRII

Za koľko jazdí?

Keď budete jazdiť pekne komótne, ako sa na toto auto sluší a patrí, dosiahnete spo­trebu 8,4 l/100 km. Nič extra. Keby tu bol dvojlitrový naftový motor (aj taký je v ponuke), asi by to nebolo také jemné, ale zase spotreba by bola nižšia o dva litre. Testovali sme ho v C kombi All-Terrain a tam sme dosahovali 5,6 l/100 km a dojazd vyše 1 000 km. Cena nie je nízka, ale zase tento exemplár mal všetko - pohon 4x4, silný štvorvalec, automat. Čo sa týka konkurencie, najhorúcejšie BMW X3 je takisto celkom nové, Audi Q5 už má, naopak, svoj vek. Záleží teda asi len na vašej osobnej náklonnosti k jednotlivým značkám a na tom, či to máte radšej športovejšie (BMW) alebo komfortnejšie (Mercedes).

Text: Michal Bednár