Už pri prvom kontakte nás MG ZS prekvapilo svojou veľkosťou. Na to, že ide o menšie z dvojice momentálne ponúkaných SUV na našom trhu, je skutočne veľké - pripomínalo nám Nissan Qashqai predošlej generácie. Priestoru je dosť aj vzadu, príjemne veľký je kufor s dvojitým dnom. Dizajn je v pohode, vo svetlometoch nechýba bi-LED technológia, celok pôsobí vyvážene. Len pekné dvojfarebné kolesá pôsobia tak trochu zapusteným dojmom do karosérie - ale nič strašné.


Nové BMW X1: Riadny kus auta s dostatočným priestorom, a tá spotreba!

Takmer tak, ako sme zvyknutí

V interiéri nás privítalo veľmi slušné spracovanie aj materiály, dizajn palubnej dosky síce nie je najmodernejší, ale ani neurazí. Pôsobí, dajme tomu, o jednu generáciu pozadu, oproti najnovším konkurentom. Všetko je rozmiestnené štandardne, len zopár drobností bolo iných, než na aké sme zvyknutí z európskych, japonských či kórejských vozidiel. Digitálna prístrojová doska nás prekvapila údajom o otáčkach, ktoré vypisuje číselne – napríklad 2,5 x 1 000 ot./min. Ale inak, veľký digitálny tachometer naľavo, nechýba dojazd, palubný počítač sa ovláda štandardne tlačidlami na volante, jednoducho a zrozumiteľne. Veľmi pekné sú výduchy klimatizácie, takmer ako v Mercedese alebo Audi. Úplne európsky je štandard spracovania a materiálov. Nikde sme však nenašli vonkajšiu teplotu, zato badáme tlak v každej jednej pneumatike a dokonca aj jej teplotu. Zaujímavé. Čo sa týka vnútornej teploty, nastavuje sa síce digitálne, ale iba pocitovo - ani tu výrobca neuvádza čísla. Systém infotainmentu - hoci je jednoduchší - funguje spoľahlivo a celkom rýchlo. Oceňujeme, že keď si raz vypnete systém Lane Assist, tak je vypnutý nadobro. Prekvapila nás aj 360-stupňová kamera, za ktorú si všade inde musíte mastne priplatiť. Okolie auta ukazuje prehľadne, takmer ako v prémiových modeloch. Vyhotovenie interiéru sa nám páčilo dizajnom aj kvalitou použitých obkladových materiálov, dokonca o čosi viac než v Dacii Duster, ktorá stojí podobne málo. Čo hovoríme na pohon? Trojvalec je síce dobre odhlučnený, ale jeho nepárny počet valcov pod záťažou počuť. Motor je aj pomerne slabý, litrový turbo trojvalec s výkonom 82 kW/111 k na ceste neohúri. Od spodku má síce pekný krútiaci moment aj ťah, pri predbiehaní kamiónov na okresnej ceste sa však občas zapotíte. Podvozok je nastavený veľmi komfortne, šesťstupňová automatická prevodovka pracuje nenápadne. Klasický automat s meničom funguje relatívne dobre, nie je extra rýchly, ale to ani nikto neočakáva. Pohon zvádza skôr na komótnu uvoľnenú jazdu, vhodný je však nielen pre seniorov. Jazdí sa s ním v zmysle filozofie „len sa nikam zbytočne neponáhľať“. Môžete tak jazdiť ako pravý anglický džentlmen.

Obavy sa nenaplnili

Všetko tu teda funguje, ako má, naše počiatočné obavy z neznámeho sa nenaplnili. Výrobca nás potešil nielen dobrou cenou (od 16 990 eur/testovaný model 21 790 eur), ale aj nadštandardnou zárukou 7 rokov/150 000 km. Trochu nás zamrzela len priemerná spotreba 6,8 l/100 km - očakávali sme o čosi menej. Celkovo nám vadilo len pár nezvyčajností, ale dá sa s nimi žiť. Najmä pri tej cene a záruke.

Naše hodnotenie

MG ZS pôsobí veľmi európsky. Príjemne nás prek­vapilo veľkosťou, spracovaním, bohatou výbavou, cenou a zárukou. Sme si takmer istí, že keď sa značka etabluje na trhoch EÚ, s cenou pôjde nahor.

Text: Michal Bednár