Päť rokov po svojom nástupe na trh prešlo toto menšie SUV značky (nástupca bývalého Freelandera) faceliftom. Aby ste zistili rozdiel, museli by ste ich mať obidve zaparkované vedľa seba. Našli by ste nové svetlá a upravené nárazníky. V interiéri je vylepšená obrazovka (štandardne s Apple CarPlay a Android Auto), prístrojový panel je tiež digitálny s uhlopriečkou 12,3 palca. Doteraz tu bola analógovo-digitálna kombinácia prístrojov.

Na rozdiel od ostatných SUV značky Land Rover nemá Disco Sport tretiu obrazovku na nastavovanie kúrenia a klimatizácie. Na stredovej konzole sú však multifunkčné ovládače, ktoré majú uprostred displej, takže sú to v istom zmysle digitálne zobrazovacie prvky. Fungujú dobre, ale tým, že sú multifunkčné, treba stlačením vždy prepnúť funkciu a až potom otáčaním zvoliť stav. Napríklad naťukáme vyhrievanie sedadla a potom otočením zvolíme intenzitu. Trochu komplikované.

Koliesko nahradila páka

Výraznou zmenu je klasická voliaca páka automatickej prevodovky. Pred faceliftom by ste páku hľadali márne, jej funkciu plnil otočný ovládač. Zmenil sa aj multifunkčný volant, ktorého tlačidlá majú teraz viac funkcií a aby sa v nich vodič vyznal, mení sa pri ich prepínaní ikona. Toto riešenie poznáme z väčších Land Roverov.

LEPŠÍ VÝHĽAD DOZADU V strešnej plutve je po novom ukrytá parkovacia kamera. Malo by jej to zabezpečiť väčšiu čistotu.
LEPŠÍ VÝHĽAD DOZADU V strešnej plutve je po novom ukrytá parkovacia kamera. Malo by jej to zabezpečiť väčšiu čistotu.
Zdroj: ROBO HUBÁČ

Zvyšok kabíny je takmer rovnaký ako doposiaľ. To znamená, že na hlavu aj na nohy je tu dostatok priestoru a veľmi slušné je to aj v kufri, hlavne ak máme päťmiestnu verziu. Základ má 541 litrov (po zložení sedadiel 1 698 l). Malé Disco je silnejšie v oblasti podvozka, a to doslova, lebo nové zvary v pomocnom ráme priniesli o 10 percent vyššiu tuhosť. Samotnú tuhosť si za volantom môžete všimnúť v poklese hlučnosti a pri prejazde nerovností je odpruženie tiež agilnejšie.   

Zlatá stredná cesta

Pod kapotou sme mali naftový motor D180, ktorý je stredný v ponuke (D150 a D240). Po facelifte sa zlepšila zvuková izolácia, ale z pohľadu výkonu sa malé Disco necíti také suverénne, ako naznačuje výkon 180 koní a krútiaci moment 430 Nm. Osemstupňová automatická prevodovka pracuje plynulo, ale nie je taká citlivá ako deväťstupňový ekvivalent v Mercedese GLC.

PLNE DIGITÁLNY Moderný prístrojový panel nahrádza kombináciu analógových a digitálnych prístrojov. Je to čistejšie riešenie.
PLNE DIGITÁLNY Moderný prístrojový panel nahrádza kombináciu analógových a digitálnych prístrojov. Je to čistejšie riešenie.
Zdroj: ROBO HUBÁČ

Pred jazdou v teréne si môžete otočným voličom vybrať povrch, po akom idete jazdiť, predtým sa to volilo prepínačom. V tomto prípade je koliesko určite ergonomickejšie. V teste malo Discovery Sport priemernú spotrebu 8,1 l/100 km, údaj od výrobcu tvrdí, že by to malo byť 7,0 - 7,6 l/100 km. A to sme jazdili náš klasický okruh bez terénnej vložky. V každom prípade by sme privítali o niečo menej. Facelift sa vcelku vydaril. Palubná doska, nové ovládače, klasická páka aj digitálna prístrojovka sú pozitívnym prínosom.