Rovnako komfortne sa na nej budete cítiť pri prepletaní sa kolónami áut v preplnených mestách ako aj na prašných cestách za víkendovým dobrodružstvom.

X-ADV má výkon 40 kW, ktorý však možno obmedziť na 35 kW, takže ho môžu používať aj držitelia vodičského oprávnenia A2.

Na prístrojový panel si treba zvykať, nepatrí k najprehľadnejším.
Na prístrojový panel si treba zvykať, nepatrí k najprehľadnejším.
Zdroj: Matej Remmy Jankovic

Zároveň nemá problém s bežným či neplánovaným nákupom, ktorý sa pohodlne zmestí pod sedadlo, kde nájdete aj 12V zásuvku. Pohodlne sa tam zmestí aj integrálna prilba a tento priestor je dokonca osvetlený aj LED svetlom.  Praktický je aj manuálne nastaviteľný predný kryt.

Aj vďaka dvojvalcovému motoru s objemom 745 kubických centimetrov má Honda X-ADV dostatok výkonu aj krútiaceho momentu pre dynamickú jazdu v meste a aj na nespevnených cestách.

Doma je však skôr mimo mesta, kde môže vďaka väčším kolesám, konkrétne 17-palcovému vpredu a 15-palcovému vzadu využiť celý svoj potenciál. Malé nenápadne tlačidlo s písmenom G v prístrojovom paneli obmedzí (v dvoch režimoch citlivosti) už aj tak veľmi citlivú trakčnú kontrolu, ktorú sme v meste mali radšej úplne vypnutú a prispôsobí aj radenie pre jazdu v ľahšom teréne.

Príplatkový výfuk Akrapovič má nádherný plný zvuk.
Príplatkový výfuk Akrapovič má nádherný plný zvuk.
Zdroj: Matej Remmy Jankovic

Jeho 6-stupňové dvojspojková prevodovka DCT (rovnaká, akú Honda používa aj na svojom top modeli Afrika Twin) funguje spoľahlivo a bez zaváhania. Má tri možnosti nastavenia – v režime s označením D sa prevodovka snaží mať čo najnižší prevodový stupeň pre zrýchlenie. Následne je tam režim s označením S pre športovejší štýl jazdy.

Full LED osvetlenie je pri tomto stroji štandardom.
Full LED osvetlenie je pri tomto stroji štandardom.
Zdroj: Matej Remmy Jankovic

A pokiaľ chcete mať všetko vo vlastných rukách, máte na výber plne manuálny režim - ukazovákom ľavej ruky si budete voliť vyšší a palcom nižší prevodový stupeň. Avšak na prístrojový panel si treba zvyknúť, je tam pomerne veľa údajov a nie najjednoduchšie usporiadaných.

Na poľných cestách sa X-ADV cíti ako doma a nerovnosti „žehlí“ vďaka vyššiemu zdvihu tlmičov.
Na poľných cestách sa X-ADV cíti ako doma a nerovnosti „žehlí“ vďaka vyššiemu zdvihu tlmičov.
Zdroj: Matej Remmy Jankovic

Celkovo je to stroj ktorý svojimi vlastnostiami uspokojí aj náročnejšieho užívateľa. My sme sa s ním najlepšie cítili mimo spevnených ciest, aj naopriek tomu, že to nie je žiadne enduro, zažili sme s ním plno zábavy nielen na poľných cestách, ale aj pri prejazdoch vodných brodov. Pravdu povediac - na asfalt sa nám s ním vracať príliš nechcelo. 

Na ceste je X-ADV pohodlná a presná aj v náklonoch.
Na ceste je X-ADV pohodlná a presná aj v náklonoch.
Zdroj: Matej Remmy Jankovic

Neznamená to však, že táto motorak nemá aj svoje nevýhody. Jednou z nich je napríklad cena, ktorá nám pripadá trochu prehnaná. Pri základnej cene 11 290 eur by sme naozaj vážne uvažovali, či si mimo cesty radšej nekúpiť napríklad legendárnu  Africa Twin, ktorej začína len o necelé dve tisícky vyššie.

Honda X-ADV - Základné technické údaje

  • MOTOR : 745ccm
  • MAX RÝCHLOSŤ : neudaná
  • HMOTNOSŤ : 238 kg
  • VÝŠKA SEDLA : 820mm
  • ZÁKLADNÁ CENA : 11 290€