Prvá spadala do kategórie superšportov, druhá skôr medzi ľahké endurá a posledná je klasický naháč. Podľa nás je asi najvšestrannejšou z celej trojice. Tak ako obe predchádzajúce je vybavená rovnakým radovým dvojvalcom s objemom 471 kubických centimetrov s výkonom 35 kilowattov. To znamená, že ba bej môžete jazdiť s vodičským oprávnením A2.

Motor je svižný a so spotrebou to tiež nepreháňa. My sme sa dostali na priemer okolo 4 litrov. To v kombinácii s 17,1-litrovou nádržou dáva nádherný dojazd. Rezerva nám nezasvietila. Ani po odjazdení takmer 350 kilometrov. 

Dynamická

Síce to nie je trhač asfaltu, no má pekne odladenú šesťstupňovú prevodovku vďaka ktorej je aj s výkonom len 35 kilowattov naozaj dynamická. Taktiež je vybavená aj antihopingovou spojkou, čo zabraňuje pri rýchlom podraďovaní zablokovaniu zadného kolesa a následnému šmyku.  Motor ma veľkú časť konštrukcie prevzatú priamo od svojej veľkej sestry so štvorvalcovým motorom, konkrétne Hondy CBR1000RR Fireblade. 

CBF500 využíva rovnaký motor, ako  jej veľká sestra Honda CBR100RR Fireblade.
CBF500 využíva rovnaký motor, ako jej veľká sestra Honda CBR100RR Fireblade.
Zdroj: Matej Jankovič

Zdvihnutie predného kolesa však nečakajte. Taktiež ju nedostanete ani na predné koleso kvôli veľmi citlivo odladenému ABS. To  zaberá na náš vkus priskoro. 

Brzdy reagujú veľmi dobre a aj jeden kotúč vpredu s rozmermi 320 milimetrov s príjemne odladeným dvojpiestikovým strmeňom stačia na bezpečne zastavenie. Vzadu mu sekunduje menší brat s priemerom 240 milimetrov a jednopiestikovým strmeňom. 

Honda si dáva pozor aj na rozloženie hmotnosti a vďaka tomu je motocykel výborne vyvážený s ťažiskom umiestneným čo najviac do stredu. Táto konštrukcia mu prepožičiava výbornú ovládateľnosť v nižších aj vo vyšších rýchlostiach. 

Jazdu s Hondou CB500F si užijete nielen v meste, ale aj v dlhých tiahlych zákrutách, v ktorých ochotne ide do náklonu.
Jazdu s Hondou CB500F si užijete nielen v meste, ale aj v dlhých tiahlych zákrutách, v ktorých ochotne ide do náklonu.
Zdroj: Matej Jankovič

Vyladenie na komfort

Odpruženie je vyladenie skôr na komfort a tak je trosku mäkšie, než by sme chceli. Vpredu aj vzadu si viete nastaviť predpätie pružín, čím si túto motorku dokážete jemne doladiť  presne podľa svojich preferencií. 

Posed je veľmi príjemný a skôr vzpriameným, typický skôr pre „cestovateľské“ motocykle. S kombináciou so zúženými riadidlami vám poskytuje dobrý prehľad o tom, čo sa deje okolo vás a stále si zachováva dobrú ovládateľnosť. To oceníte pri prepletaní sa pomedzi autami na zaplnených uliciach našich miest. 

CB500F je skôr pre menších jazdcov, ktorí pohodlne dočiahnu na zem. Tí višší na nej vyzerajú, akoby si kúpili o dve čísla menšiu motorku.
CB500F je skôr pre menších jazdcov, ktorí pohodlne dočiahnu na zem. Tí višší na nej vyzerajú, akoby si kúpili o dve čísla menšiu motorku.
Zdroj: Matej Jankovič

Vo výbave je rovnaký LCD inverzný prístrojový panel, aký využívajú aj jeho vyššie spomínaní súrodenci. Je prehľadný, všetky dôležité údaje je na ňom dobre vidieť. Rovnako, ako jej súrodenci je vybavená ukazovateľom zaradenej rýchlosti, čiže nemusíte zbytočne počítať, čo tam máte práve zaradené, ale môžete sa úplne sústrediť na jazdu. Taktiež je vybavená „shift lightom“, ktorý vám ukáže, kedy je najlepší čas preradiť na vyšší prevodový stupeň. 

Štandardom sa stáva aj Full LED osvetlenie. Smerovky sú dizajnovo rovnaké, ako u jej súrodencov. 

Oceňujeme výstražnú svetelnú signalizáciu, ktorá sa samočinne aktivuje pri prudkom brzdení. Všetko to funguje vďaka systému ABS. Ten, keď zaregistruje prudké brzdenie,  spustí všetky výstražné smerovky, aby vodiči za vami vedeli, že niečo sa deje a s dostatočným predstihom spomalili. Táto vychytávka však funguje až od rýchlosti 56 kilometrov za hodinu. 

Celkový dizajn je naozaj vydarený a pôsobí agresívne.
Celkový dizajn je naozaj vydarený a pôsobí agresívne.
Zdroj: Matej Jankovič

My sme si s testovanou Hondou CB500F užili ako jazdu po meste, tak aj cesty mimo neho počas pekných výletov. CB500F je podľa nás naozaj všestranný motocykel na každý deň a akúkoľvek jazdu. 

  • MOTOR: 471 ccm
  • MAX. RÝCHLOSŤ: 180 km/h
  • HMOTNOSŤ: 189 kg
  • VÝŠKA SEDLA: 789 mm
  • ZÁKLADNÁ CENA: 5 850 eur