Honda pre rok 2019 predstavila modernizovaný rad motoriek CB500F a CB500X, ktoré dovybavila množstvom noviniek. My sme sa najprv pozreli na verziu s označením CB500X. Je to ľahká enduro motorka pre držiteľov vodičského oprávnenia A2. Je vybavená radovým dvojvalcom s objemom 471 kubických centimetrov s maximálnym výkonom 35 kilowatov (47,6 k).

Taktiež je vybavená antihopingovou spojkou, ktorá pri podraďovaní zabraňuje zablokovaniu zadného kolesa. Spojka je lanková a veľmi ľahko ovládateľná. Ani po dlhom prepletaní sa po meste vás určite nebude bolieť ľavá ruka kvôli spojke. Na motorku s váhou 197 kilogramov je nádherne svižná a hravá. X-ko je doma ako v džungli veľkomiest, tak aj mimo spevnených ciest, kde nám robila asi najväčšiu radosť.

Najviac zábavy sme si s CB500X užili na nespevnených cestách, ale do ťažkého terénu by sme ju určite nebrali
Najviac zábavy sme si s CB500X užili na nespevnených cestách, ale do ťažkého terénu by sme ju určite nebrali
Zdroj: Matej Remmy Jankovic

Oproti predchádzajúcej generácii Honda vybavila novú CB500X väčšou svetlou výškou a prednou vidlicou so 150-milimetrovým zdvihom vpredu a 135-milimetrovým vzadu, kde je možné nastaviť si predpätie. Vzadu sa o pruženie stará centrálny tlmič s možnosťou nastavenia tuhosti v piatich stupňoch. Nastavenie vzadu je pomocou C kľúča, ale s horšou prístupnosťou.

Taktiež ju vybavili už 19-palcovým predným kolesom (oproti 17-palcovému pri predchádzajúcej generácii) a 17-palcovým zadným kolesom. Už táto, pre niekoho nepodstatná, zmena zlepšila zásadným spôsobom ovládateľnosť na nespevnenom povrchu.

Väčšie plexi poskytuje dostatok ochrany aj na diaľnici a pri vyšších rýchlostiach. Predpripravená hrádza na doplnky je robustná a dostatočne stabilná aj pre väčšie zaťaženie
Väčšie plexi poskytuje dostatok ochrany aj na diaľnici a pri vyšších rýchlostiach. Predpripravená hrádza na doplnky je robustná a dostatočne stabilná aj pre väčšie zaťaženie
Zdroj: Matej Remmy Jankovic

Vo výbave CB500X však chýba trakčná kontrola, ktorú oceníte v mokrom počasí v meste, kde hlavne pri rozjazdoch na prechodoch pre chodcov sa nám snažila dokazovať, že aj s výkonom 35 kW vie pretočiť kolesom a dopriať vám aj jemný powerslide.

Čo by sme X-ku určite dopriali, je účinnejšia predná brzda. Rozmer predného kotúča 310 milimetrov je síce dostačujúci, no dvojpiestikový strmeň je veľmi vlažný a pri krízovom brzdení je potrebné páčku brzdy stlačiť až na doraz, brzdná sila nie je tak dobre dávkovateľná, ako pri iných modeloch.

Ale ako je už pri Honde zvykom, má rovnaký inverzný LCD prístrojový panel, ako aj ostatné modeli tejto značky. Taktiež je vybavená full LED svetlami vpredu aj vzadu. Posed je skôr vzpriamený a pohodlný aj pri dlhších výjazdoch za dobrodružstvom.

Vďaka väčším zdvihom vpredu a vzadu si zaradenie do Adventure kategórie určite zaslúži
Vďaka väčším zdvihom vpredu a vzadu si zaradenie do Adventure kategórie určite zaslúži
Zdroj: Matej Remmy Jankovic

Vďaka širším riadidlá, sú ovládacie prvky dobre dostupné ako v sede, tak aj v stoji.. O ochranu sa stará vyššie predné plexi, ktoré je nastaviteľné – bohužiaľ, iba imbusovým kľúčom, takže na nastavovanie počas jazdy zabudnite.

Honda myslela aj na turistov. S nádržou s kapacitou17,7 litra a priemernou spotrebou okolo 4 litrov má veľmi slušný dojazd. Zároveň ma predprípravu na GPS alebo na držiak na telefón na hrazde pod plexisklom a predprípravu na 12-voltovu zásuvku pod LCD displejom.

MOTOR : 471 cm3

MAX RÝCHLOSŤ : 180 km/h

HMOTNOSŤ : 197 kg

VÝŠKA SEDLA : 830 mm

ZÁKLADNÁ CENA : 6 390 eur