Honda jej dala do vienka rovnaký motor ako má CBR650R. Konkrétne je to štvorvalcový agregát s objemom 649 kubických centimetrov s výkonom 70 kilowattov teda 95 konských síl. 

Predný Full LED svetlomet so smerovkami s funkciou pozičných svetiel.
Predný Full LED svetlomet so smerovkami s funkciou pozičných svetiel.
Zdroj: Matej Jankovič

Tento stroj, uzatvárajúci modelový rad naháčov od Hondy bude vyhovovať väčšine nadšencov a priaznivcov jazdy v jednej stope. Nie je prehnane silná a zároveň ani príliš slabá. Honda CB650R-kou trafila optimálny stred. Má dostatočný výkon ako na športovejší prejazd horských sediel, tak aj na jazdenie v komplikovanej premávke veľkomiest.

Malá, no užitočná vychytávka

Na ceste ju drží perfektne fungujúca predná vidlica Showa a zadný monoshockový tlmič s možnosťou nastavenia predpätia pružiny v desiatich úrovniach.

Účinné brzdenie majú na starosti vpredu dva kotúče s priemerom 310 mm a radiálne uchytenými štvorpiestikovými strmeňmi, ktoré zvládajú aj technicky náročnejšiu športovú jazdu.

Pri prudšom brzdení nás oslovila malá, no podľa nás veľmi užitočná vychytávka, prevzatá z áut. Pri intenzívnom brzdení, teda v krízovej situácii a na hrane spustenia ABS, sa vám rozblikajú všetky smerovky, čo za vami idúcich vodičov upozorní a varuje takže klesá riziko vzniku kolízie.

Pozícia jazdca je skôr vzpriamená a pohodlná.
Pozícia jazdca je skôr vzpriamená a pohodlná.
Zdroj: Matej Jankovič

ABS je nastavené jednoznačne športovo a dovolí vám naozaj intenzívne brzdenie bez zásahu elektroniky.

Pokiaľ ide o dizajn, ten sa samozrejme nebude páčiť všetkým. Ako sa hovorí – sto ľudí, sto chutí. Spracovanie je, ako sa na Hondu patrí, veľmi kvalitné. Predné full LED svetlo nám trochu pripomína konkurenciu od Husqvarny. Sekundujú mu LED smerovky, ktoré plnia aj funkciu pozičných svetiel, ale len vpredu.

Všetky dôležité údaje vidí jazdec na LED displej s inverzným zobrazením. Určite by sme však odporučili dovybaviť CB-čku aspoň malým predným štítom kvôli lepšej čitateľnosti displeja. S tým sme totiž občas mali problém.

Palubný LED displej je v niektorých svetelných podmienkach skoro nečitateľný.
Palubný LED displej je v niektorých svetelných podmienkach skoro nečitateľný.
Zdroj: Matej Jankovič

Išli sme na výlet

Posed je skôr vzpriamený a pohodlný, vydržíte bez problému sedieť aj dlhšie trate.

My sme sa s CB-čkom vybrali na dvojdňový výlet do Čiech, kde sme ju poriadne preverili.

Prvý úsek sme sa rozhodli zdolať po diaľnici, čo motorka zvláda, no určite by sme privítali už spomínaný menší predný štít, za ktorý by sme sa mohli aspoň na chvíľu schovať a uľaviť tak krku od náporu vetra.

Spracovanie detailov je, ako sme už u Hondy zvyknutí, dobré, nič na nej nevŕzga a neozývajú sa žiadne pazvuky.
Spracovanie detailov je, ako sme už u Hondy zvyknutí, dobré, nič na nej nevŕzga a neozývajú sa žiadne pazvuky.
Zdroj: Matej Jankovič

No prirodzením prostredím naháčov sú skôr cesty mimo diaľnic. Tam je CB-čka ako doma a zvláda, ako jeden kolega výstižne poznamenal „ entuziastické turistické tempo“. Pri dlhších trasách by sme jej ešte vytkli tvrdšiu sedačku, ktorá vás po pár hodinách začne tlačiť v akejkoľvek polohe.

  • MOTOR: 649 cm3
  • MAX RÝCHLOSŤ: 200 km/h
  • HMOTNOSŤ: 202 kg
  • VÝŠKA SEDLA: 810 mm
  • ZÁKLADNÁ CENA: 7590 €