Honda CBR650R je so svojím štvorvalcovým motorom s objemom 649 kubických centimetrov a maximálnym výkonom 95 koní pri 12 000 otáčkach mimoriadne dobre ovládateľná mašina. Vo svete superšportov je všetko s objemom pod jeden liter považované za stroj pre začiatočníkov, prípadne pre dámy, ktoré sa rady ukážu v jednej stope. Pre testovanú motorku to rozhodne neplatí.

Nová CBR-ka je aj napriek výkonu neprevyšujúcemu sto konských síl určená nielen začiatočníkom, ale aj v rukách skúseného motorkára dokáže byť zábavným strojom. Skúsenému jazdcovi bude vyhovovať jej ovládateľnosť a pružnosť. Začiatočníkovi, dodá sebavedomie a pomôže mu nájsť vlastné limity, ktoré budú ďaleko od limitov motorky. Rozhodne to nie je stroj na jednu-dve sezóny „pokiaľ sa nenaučím dobre jazdiť“.

Pri prvom nasadnutí sa nám subjektívne zdala strašne malinká. Avšak náš pohľad bol trochu skreslený faktom, že sme na ňu presedlali z jednej z najväčších a najluxusnejších motoriek na našom trhu - Honde Goldwing.

Vo výbave nájdete aj výborne odladenú obrátenú prednú vidlu Showa SFF.
Vo výbave nájdete aj výborne odladenú obrátenú prednú vidlu Showa SFF.
Zdroj: Matej Remmy Jankovic

Ale už po prvých desiatkach minút sme si na seba zvykli a spoločne sme sa tešili na každú ďalšiu jazdu – stačilo aj pár kilometrov do práce a späť. Spôsob, akým tento malý superšport hltá zákruty je jednoducho návykový.

Motor má aj so sériovým výfukom pekný zvuk. Na voľnobehu by mohol mať trošku ostrejší prejav, ale zato sa vám odmení nádherným zvukom vo vyšších otáčkach, v ktorých prirodzene budete jazdiť najčastejšie.

Honda CBR650R má najradšej zákruty, v ktorých sa cíti ako doma a aj pri tých jednoduchších vás bude lákať vletieť do nájazdov na ostrých brzdách, kde máte dostatok času dostať ju do želanej prejazdovej polohy a po apexe akcelerovať smerom k ďalšej a ďalšej.

Testovaná CBR-ka miluje zákruty, v ktorých sa cíti ako doma.
Testovaná CBR-ka miluje zákruty, v ktorých sa cíti ako doma.
Zdroj: Matej Remmy Jankovic

Aj keď si je v zákrutách istá, treba si uvedomiť, že podvozok je naladený skôr kompromisne. Pri bežných cestách a presunoch z bodu A do bodu B je pritvrdý, pri rýchlej a ostrej jazde zase o niečo mäkší, než by bolo optimálne. Ale na obranu tohto stroja treba povedať, že predná vidlica Showa robí to čo má a drží stopu aj vo veľkých náklonoch.

Full LED osvetlenie sa stáva už štandardom, platí to aj pre testovanú motorku.
Full LED osvetlenie sa stáva už štandardom, platí to aj pre testovanú motorku.
Zdroj: Matej Remmy Jankovic

Keď k novej CBRke prídete prvýkrát, okamžite vás osloví prirodzeným dynamickým agresívnym vzhľadom. Full LED osvetlenie motocykla sa v dnešnej dobe stáva už štandardom, ktorý napĺňa aj testovaný stroj.

Už na prvý pohľad láka na rýchlu jazdu.
Už na prvý pohľad láka na rýchlu jazdu.
Zdroj: Matej Remmy Jankovic

Má však aj menšie chybičky krásy - podľa nás mohli byť predné smerovky integrované do predného svetla alebo do spätných zrkadiel, kde by pôsobili prirodzenejšie.

Zvyšné dizajnové prvky sú dobre uspôsobené pre jazdu a každý diel ma svoju funkciu. Predné svetlo má špeciálne oplastovanie, znižujúce aerodynamický odpor pri vyšších rýchlostiach. Proti vetru vám pre zmenu postačí predný štít, za ktorým nájdete dostatok miesta a dobrú ochranu proti vetru.

Inverzný prístrojový panel je čitateľný aj na priamom slnku a v noci zbytočne neoslňuje.
Inverzný prístrojový panel je čitateľný aj na priamom slnku a v noci zbytočne neoslňuje.
Zdroj: Matej Remmy Jankovic

Prístrojový panel je v nových Hondách už štandardom, inverzné zobrazenie je príjemné aj v noci a neťahá oči. Testovaná CBR-ka má vo výbave len to najnutnejšie. Žiadne jazdné režimy, nič čo by odvádzalo vašu pozornosť od jazdy. Jediné, čo si na nej viete nastaviť, je vypínateľná trakčná kontrola. Ortodoxnejší motorkári by asi prijali vypínateľné ABS nastavené skôr športovejšie a dovoľujúce aj ostrejšie brzdy.

Pri silnom brzdení vám CBR-ka dá patrične najavo, že brzdíte už na limitoch adhézie gúm tým, že vám rozbliká výstražné svetlá. To je dobrá vec aj pre ďalších účastníkov cestnej premávky, ktorých varuje. Z nášho pohľadu testovaná Honda CBR650R ponúka naozaj veľa muziky za veľmi prijateľnú cenu.

Honda CBR650R – základné technické údaje:

MOTOR : 649 ccm

MAX. RÝCHLOSŤ : 230 km/h

HMOTNOSŤ : 207 kg

VÝŠKA SEDLA : 810 mm

ZÁKLADNÁ CENA : 8 450 €