Aj keď Kawasaki Ninja 650 superšport určite nie je,   jeho výzor preds len čo to napovedí  o tom, čo táto mašinka dokáže. Je to radový dvojvalec s objemom 649 kubických centimetrov a maximálnym výkonom 50 kilowatov (68 koni).

Takmer superšport - dizajnom a vzhľadom kapotáže zapadá 650-ka do modelového radu Ninja.
Takmer superšport - dizajnom a vzhľadom kapotáže zapadá 650-ka do modelového radu Ninja.
Zdroj: Matej Jankovič

Maximálny výkon dosiahne pri 8000 otáčkach, červené pole začína pri 10000 otáčkach. Výkon je možné obmedziť pre špecifikácie vodičských oprávnení A2. Obmedzenie sa deje elektronicky, takže je možné kedykoľvek ju znova „otvoriť“ na plný výkon. Na svedomí to má dvojitá škrtiaca klapka.

To znamená, že na jeden valec sú dve škrtiace klapky. Jedna je priamo spojená lankom, druhá je ovládaná riadiacou jednotkou. To napomáha aj plynulejšiemu preneseniu krútiaceho momentu a zvyšuje účinnosť spaľovania.

Nie je to trhač asfaltu

Už podľa motoru je jasné, že to nie je žiadny trhač asfaltu a na okruhoch určite pocítite deficit výkonu. Kawasaki sa ale podarilo skĺbiť vzhľad superšportu s každodenným pohodlím.

Pri plastovom viečku nádrže si treba pri tankovaní dávať pozor na to, aby ste ho neulomili.
Pri plastovom viečku nádrže si treba pri tankovaní dávať pozor na to, aby ste ho neulomili.
Zdroj: Matej Jankovič

Posed na nej je príjemný a skôr vzpriamený. Nie ste ani veľmi nahnutí dopredu, ale zase nesedíte ani príliš vzpriamene. Je to taký takmer ideálny kompromis. Motorka zaň vďačí vyšším riadidlám a nižšiemu posedu.  Výška sedla je 790 milimetrov, čiže aj nižšie slečny dočiahnu pohodlne na zem obomi nohami súčasne. Podarilo sa to vďaka tomu, že, podobne ako pri modeloch Z, čo sú naháče od Kawasaki, nesedíte na, ale v motorke. Tam vás vpredu na mieste drží palivová nádrž a vzadu zase zvýšené sedlo spolujazdca. Ergonómii pomáhajú aj nastaviteľné páčky spojky abrzdy. 

Spojka, ako už býva zvykom, je antihopingová, čo značí, že zabraňuje pri podraďovaní zablokovaniu zadného kolesa. Sila, ktorú potrebujete na stlačenie spojky je veľmi malá a neunavuje vás ani pri častých radeniach. Čo by sme však prijali, je quickshifter -  rýchloradenie bez použitia spojky aspoň na vyššie prevodové stupne. 

Do Ninje 650 sa usadíte veľmi nízko, ale aj napriek tomu je pohodlná aj pre vyššie postavy.
Do Ninje 650 sa usadíte veľmi nízko, ale aj napriek tomu je pohodlná aj pre vyššie postavy.
Zdroj: Matej Jankovič

O zastavenie sa starajú vpredu dva poloplávajúce kotúče s primerom 300 milimetrov s dvojpiestikovými strmeňmi. Vzadu je to zase 220 milimetrový kotúč s jednopiestikovým strmenom. ABS je odladené skôr športovo a zaberá naozaj takmer až na hrane šmyku. Brzdy sú výborne odladené a dávkovateľné. 

Nijaké zázraky

Čo sa týka odpruženia, nečakajte od tejto motorky nijaké zázraky. Nie je to odpruženie zo superšportu, ktoré by bolo príliš tvrdé, ale nie je ani príliš mäkká. Pri krízovom brzdení sa predná vidlica samozrejme trošku ponorí, ale odozva od predného kolesa je dobrá a udrží ho pritlačené k ceste aj na nerovnostiach.

Vzadu je centrálny tlmič, pri ktorom bolo prepracované uloženie a výborne funguje v kombinácii s prednou vidlicou. Vzadu si viete nastaviť predpätie pružiny v siedmich stupňoch a tak si viete jemne doladiť správanie motorky pri výjazdoch zo zákrut. 

Dizajnovo stredná Ninja zapadá do palety superšportov od Kawasaki, od ktorej prebrala hlavne základné črty kapotáže. Je agresívna a na prvý pohľad si ani nevšimnete, že to nie je štvorvalec, ale len dvojvalec. O ochranu proti vetru sa postará predné plexi, za ktoré sa viete pohodlne schovať. 

Palubné prístroje sú prehľadné a všetko má svoje miesto tak, aby ste sa ľahko zorientovali.
Palubné prístroje sú prehľadné a všetko má svoje miesto tak, aby ste sa ľahko zorientovali.
Zdroj: Matej Jankovič

Dizajn palubných prístrojov je kombináciou analógového otáčkomeru s pridruženým displejom, na ktorom sú všetky potrebné údaje dobre viditeľné a čitateľné. Taktiež do prístrojov Kawasaki integrovala aj indikátor pre radenie - takzvaný shift light, ktorý vám, ak si ho teda náhodou všimnete, prezradí kedy je ideálny čas na preradenie nahor a vyhnutie sa „opretiu“ otáčok do obmedzovača. 

Celkový dojem z dvojvalcovej Ninje je veľmi príjemný. Aj keď ortodoxní fanúšikovia Kawasaki budú tvrdiť, že dvojvalcový stroj by neml mať označenie Ninja, ktoré bolo doteraz vyhradené klasickým silným superšportom. Podľa nás je  Ninja 650 s dvojvalcovým motorom len ďalšie spestrenie palety superšportov od Kawasaki a mnohým otvorí cestu k tým skutočne výkonným strojoom. 

  • MOTOR: 649 ccm
  • MAX RÝCHLOSŤ: 200 km/h
  • HMOTNOSŤ: 193 kg
  • VÝŠKA SEDLA: 790 mm
  • ZÁKLADNÁ CENA: 7 195 eur