Vulcan S je vybavený dvojvalcovým vodou chladeným motorom s objemom 649 kubických centimetrov s výkonom 45 kW (61 koní). Zároveň umožňuje obmedziť výkon na 35 kilowattov pre potreby držiteľov vodičského oprávnenia A2.

Ako každý dvojvalcový motor zaberá hneď od spodných otáčok, ale tá najväčšia zábava je v tých vyšších, kde síce už motor trošku stráca na flexibilite a stroj celkovo na komforte, no má stále ma dostatok výkonu na svižnejšiu jazdu.

Skúsili sme si s ním aj cestu po diaľnici, kde sa s ním v pohode môžete presúvať od pumpy k pumpe, no čoskoro zistíte, že to nie je prostredie, v ktorom sa cíti ako ryba vo vode. Po chvíli vás totiž začnú bolieť ruky od toho, ako sa snažíte udržať v jeho sedle a bojovať s vetrom, proti ktorému nemáte žiadnu ochranu.

Na grafike na nádrži sú vidieť pixle po potlači.
Na grafike na nádrži sú vidieť pixle po potlači.
Zdroj: Matej Remmy Jankovic

Preto sme radšej z diaľnice rýchlo zišli a pustili sme sa na okresky. Tu sa už nový Vulcan S cíti ako doma. Jazdí presne tak, ako vyzerá. Pohodlne a svižne. Najviac nás bavili predbiehacie manévre, pri ktorých pridáte plyn a poriadne sa ozve výfuk, ktorý inak má väčšinou veľmi príjemný a tichí zvuk.

Na okreskách sa v sedle cítite ako doma v obývačke s drinkom v ruke a prepáčte mu aj vibrácie, ktoré na vás prenáša motor cez sedadlo. Vulcan S nie je ani prehnane tvrdý ani príliš mäkký. V zákrutách vám dáva dostatok informácií o tom, čo sa deje pod vami a zároveň výborne filtruje nerovnosti. Avšak s tými väčšími má už menší problém. Nie raz sa nám stalo, že nás zadné pruženie doslova odlepilo od sedla a my sme si museli opäť hľadať ten správny posed. To však pripisujeme skôr našej lenivosti a neochote hrať sa s nastavením zadného pruženia, na ktorom si viete prispôsobiť predpätie zadnej pružiny.

Výfuk je nenápadný a dá o sebe vedieť až vo vyšších otáčkach.
Výfuk je nenápadný a dá o sebe vedieť až vo vyšších otáčkach.
Zdroj: Matej Remmy Jankovic

Pri prudšom brzdení sa predná vidlica dosť „zaborila“,prijali by sme ju v trochu tvrdšom prevedení. V zákrutách nás naspäť do reality vracal zvuk šúchania stúpačky o asfalt, prípadne topánky. Stúpačky sú nastaviteľné v troch polohách, čím si ich jednoduchšie prispôsobíte svojim preferenciám.

Vulcan je nádherne ovládateľný, čo má na svedomí nízko položené ťažisko, dopomáha tomu aj samotné usadenie jazdca v sedle. Jeho výška je zatiaľ najnižšia zo všetkých tento rok testovaných motocyklov - konkrétne 705 milimetrov. Na zem teda dočiahnu aj tí nižší z nás.

Čo nám z hľadiska dizajnu na Vulcane trochu prekážalo, bola grafika na nádrži s viditeľnými pixelmi. Samozrejme, pre zachovanie priaznivej ceny treba robiť kompromisy, netreba to však s nimi preháňať.

Základné technické parametre:

MOTOR : 649 ccm

MAX RÝCHLOSŤ : 180 km/h

HMOTNOSŤ : 229 kg

VÝŠKA SEDLA : 705 mm

ZÁKLADNÁ CENA : 7 645 eur