Budíky vyniknú najviac za šera, keď sa zvýrazní ich vzhľad a celkové spracovanie.
Budíky vyniknú najviac za šera, keď sa zvýrazní ich vzhľad a celkové spracovanie.
Zdroj: Matej Remmy Jankovic

Netradične začneme tento test nie technickými parametrami ale skôr dizajnom. Je to síce kompaktnejšia motorka, ale už na prvý pohľad dáva tušiť, že bude skutočne agilná.

Z400-ka, ako už názov naznačuje, dizajnovo zapadá do modelovej rady Kawasaki Z. Testovaná motorka ju tento rok rozšírila spoločne s jej menšou sestrou Z125, čím dotvárajú celý modelový rad. Ten začína práve spomenutou Z125, pokračuje cez Z400, na ktorú sa v tomto teste trošku lepšie pozrieme, po nej nasledujú modely Z650, Z900 a napokon čerešnička na torte – špičková Z1000.

Celý modelový rad ma spoločný dizajn s typickými ostrými a agresívne pôsobiacimi líniami. Ale poďme sa podrobnejšie pozrieť na Z400 v jej najaktuálnejšom prevedení. Nám sa na test dostal nádherne pôsobiaci červený kus. Ten nás v niečom prekvapil a v niečom sklamal.

Dizajn sa samozrejme nemusí páčiť každému – a je to úplne v poriadku. Problémom však je, keď má negatívny vplyv na funkčnosť. A to sa do určitej miery pri testovanom stroji stalo.

Motor so 45 konskými silami ma dostatok výkonu a aj chuť na športovejšiu jazdu.
Motor so 45 konskými silami ma dostatok výkonu a aj chuť na športovejšiu jazdu.
Zdroj: Matej Remmy Jankovic

Jeho problémom je uchytenie predného svetla a tým pádom všetkého, čo je s ním spojené. Keďže je primontované na gumených silentblokoch, je cekovo labilnejšie a kazí trochu dojem z inak dobre spracovanej motorky.

Keď sa presunieme na pracovné miesto vodiča, tak hneď nás upútajú palubné ukazovatele, ktoré sú rovnaké ako vo väčšej Z650. Prístroje sú prehľadné a výborne čitateľné za ostrého svetla, ale zároveň vám neťahajú oči v noci, kedy ich dizajn a funkčnosť vyniknú asi najviac.

Budíky vyniknú najviac za šera, keď sa zvýrazní ich vzhľad a celkové spracovanie.
Budíky vyniknú najviac za šera, keď sa zvýrazní ich vzhľad a celkové spracovanie.
Zdroj: Matej Remmy Jankovic

Nádrž má objem 14 litrov, čo je pre malú Z400-ku dostačujúce. Je veľmi dobre tvarovaná a prepojená so sedlom tak, že skôr máte pocit, že sa usádzate do motorky, ktorá vás ergonomicky obklopuje a nie na ňu. Navyše, keďže je sedadlo jazdca hlboko zapustené medzi nádrž a sedadlo spolujazdca, ten má vďaka nízkemu posedu výbornú kontrolu nad ťažiskom samotného stroja.

Už v prvej zákrute sme ju museli ťahať naspäť z náklonu, do ktorého sa s radosťou púšťa. Len sa nám v praxi potvrdilo presne, že malá Z400-ka jazdí presne tak, ako pôsobí. Že je nádherne ovládateľná a hravá. A tu narážame na ďalšiu chybičku. Predná vidlica je na nás vkus až príliš mäkká, dokonca až tak, že v zákrutách sme z nej mali menšie obavy.

Avšak celkové naladenie jednotlivých podvozkových komponentov je dobré a presne sa hodí na Z400vku. Vzadu máte centrálny tlmič na ktorom si viete nastaviť predpätie pružiny.

O pohon sa stará dvojvalcový motor s objemom 399 centimetrov kubických, s výkonom 45 koní a krútiacim momentom 38 Nm pri 8000 otáčkach. Ten má s výfukom od Akrapoviča plný zvuk, takže motorka po zvukovej stránke pôsobila mohutnejšie, než svojim zjavom.

Motor so 45 konskými silami ma dostatok výkonu a aj chuť na športovejšiu jazdu.
Motor so 45 konskými silami ma dostatok výkonu a aj chuť na športovejšiu jazdu.
Zdroj: Matej Remmy Jankovic

Z400 sa rada púšťa do každej - aj tej najostrejšej – zákruty, s hmotnosťou len 167 kilogramov je ľahko ovládateľná aj pre subtílnejších motorkárov, prípadne motorkárky.

S trochou nadsázky by sme ju prirovnali k hravej tínedžerke, ktorá sa občas možno až trochu bezhlavo vrhá do každého dobrodružstva a preto treba na ňu dávať pozor a držať ju v patričných medziach.

MOTOR : 399 ccm

MAX RÝCHLOSŤ : 180 km/h

HMOTNOSŤ : 167 kg

VÝŠKA SEDLA : 785 mm

ZÁKLADNÁ CENA : 5 495 eur