Jedna z najzaujímavejších noviniek, ktoré sa predstavili na minuloročnej výstave EICMA 2019, pochádza od Hondy a jej názov je „zaplavený“ písmenami R.

 

Jej presný názov je Honda CBR 1000RR-R Fireblade. Dešifrované - okruhový špeciál s povolením jazdiť aj na bežných cestách. Už len technické špecifikácie sú zaujímavé a napovedajú, že ide o seriózny superšport, ktorý sa zrodil na závodnom okruhu a teraz si ho budú môcť kúpiť všetci fanatici.

Srdce rakety

Jeho srdcom je agregát s objemom  999,9 centimetrov kubických s výkonom 217 konských síl a s pohotovostnou hmotnosťou 202,1 kilogramu. K nemu jedna zásadná poznámka -  nie je iba evolučným vylepšením už používaných motorov, je úplne nový a špeciálne navrhnutý priamo pre túto „raketu“. Niečo podobné vlastne možno povedať o celej motorke – je naprojektovaná od základu ako nová, žiadna evolúcia sa nekoná.

Dve verzie

Honda ju bude dodávať v dvoch verziách s označením CBR 1000RR-R Fireblade a vo verzii SP, pri ktorej sa jedná o závodný stroj s homologizáciou do bežnej premávky. SP-čko bude mať aj plne nastaviteľný podvozok od Ohlinsu a radiálne upevnené strmene  Brembo Stylema.

 

Oba modely sú nabité elektronickými pomocníkmi, vďaka ktorým si individuálne nastavíte asi všetko, čo sa manuálne nastaviť dá - napríklad trakčnú kontrolu, rôzne jazdné módy a aj ABS. Tejto téme sa viac budeme venovať tento rok v redakčnom teste. Teraz nám už nezostáva asi nič iné, len sa tešiť na prvé najazdené kilometre na tejto rakete, schopnej jazdy po bežných cestách.