Pri týchto mestských žihadielkach nie je ani tak dôležitý výkon, ako spotreba a ich kompaktné rozmery, vďaka ktorým sa s nimi zmestíte aj do tej najmenšej medzery v kolóne áut. A to je hlavný dôvod, prečo sme sa na neho pozreli trochu bližšie. Yamaha mu dala do vienka jednovalcový motor s objemom 125 kubických centimetrov, s výkonom 9 kilowattov, čo je presne 12,24 konskej sily.

Prístrojový LCD panel je prehľadný a dobre čitateľný.
Prístrojový LCD panel je prehľadný a dobre čitateľný.
Zdroj: Matej Remmy Jankovic

Nie je to síce žiadny trhač asfaltu, ale vzhľadom na jeho váhu 127 kilogramov mu to stačí na svižný presun v špičkách našich miest a má aj veľmi dobré zrýchlenie pri vyštartovaní zo semaforu. V rámci mesta, kde sa bude pohybovať asi najčastejšie, sa nemusíte báť ani toho, že budete brzdou premávky.

Rovnako s ním môžete na dialnicu či mestský obchvat. Jeho maximálna rýchlosť je niečo cez 100 km/h, čo je viac ako maximálna povolená rýchlosť na mestskom obchvate, no aj napriek tomu sa budete cítiť, ako najslabší článok.

Brzdy s priemerom 230 milimetrov a jednopiestikovým strmeňom poskytujú dobrú odozvu na stlačenie brzdovej páčky
Brzdy s priemerom 230 milimetrov a jednopiestikovým strmeňom poskytujú dobrú odozvu na stlačenie brzdovej páčky
Zdroj: Matej Remmy Jankovic

Jazda s ním je veľmi pohodlná. Okrem pozitívnych stránok má však aj mínusy. Nerovnosti pocítite určite v podaní predného kolesa v rukách a zároveň aj na zadnej časti tela, keď sa vám pri prejazde tým istým výmoľom pripomenie aj zadné koleso.

Vpredu sa o odpruženie stará klasická vidlica so zdvihom 100 milimetrov a koleso s priemerom 13 palcov. Vzadu sú dva tlmiče so zdvihom 90 milimetrov a taktiež 13-palcové koleso. Pri kolesách s toto veľkosťou treba počítať s tým, že budú tvrdšie a utrpí tým pohodlie.

Škoda, že odkladací priestor pod riadidlami nie je uzavretý a uzamykateľný. Taktiež nám chýbala zásuvka na 12 voltov.
Škoda, že odkladací priestor pod riadidlami nie je uzavretý a uzamykateľný. Taktiež nám chýbala zásuvka na 12 voltov.
Zdroj: Matej Remmy Jankovic

O zastavenie sa postará 230-milimetrový kotúč vpredu, aj vzadu. Obe brzdy sú hydraulické, s dobrou odozvou a citlivosťou. Samozrejmosťou je ABS vpredu, aj vzadu. Potešila nás malá vychytávka - pokiaľ začnete brzdiť zadnou brzdou, začne vám pribrzďovať aj predná. To nás zo začiatku trošku prekvapilo, ale po čase sme si na to zvykli a začali sme si to dokonca pochvaľovať.

Dizajnovo je Yamaha N-Max 125 veľmi symetrická a kvalitne spracovaná. Ani pri väčších nerovnostiach nám nič nevŕzgalo ani nevibrovalo. Vpredu má dvojicu LED svetiel, ktoré vám aj v noci poskytnú dostatok svetla. V jednom svetlomete máte dve paraboly so stretávacími svetlami, medzi ktorými je diaľkové. Smerovky sa presunuli do kapotáže pod predné svetlo, do ktorej sú výborne zapustené a nenarúšajú tak celkový športový vzhľad.

Dizajnovo je predná časť dynamická, navyše spracovanie predného svetla a smeroviek podtrhujú športovejší vzhľad celého skútra.
Dizajnovo je predná časť dynamická, navyše spracovanie predného svetla a smeroviek podtrhujú športovejší vzhľad celého skútra.
Zdroj: Matej Remmy Jankovic

Škoda je však, že vzadu je svetlo rozdelené do štyroch častí, kde po stranách sú smerovky a stredná časť je rozdelená na stretávacie svetlo s klasickou žiarovkou a nad ním je brzdové s LED.

Odkladací priestor pod sedadlom je dostatočne veľký aj na jednu prilbu a pár drobností. Škoda je, že pokiaľ idete dvaja, tak spolujazdec si prilbu bude musieť zobrať so sebou, lebo pod sedadlo sa už nezmestí. Má však dostatok miesta na nohy aj pre vyšších jazdcov. My sme sa naň poskladali veľmi pohodlne aj pri výške 185 centimetrov.

Palubné prístroje sú prehľadné a vybavené tým najdôležitejším. Skrývajú sa pod tónovaným predným štítom, ktorý ochráni pred vetrom len tie budíky, jazdca určite nie. Ako prvé by sme preto tento štít vymenili za väčší, ktorý poskytne lepšiu ochranu proti vetru. Je v príplatkovej výbave.

Celkovo je N-Max 125 podarené malé žihadlo do mesta na každodenné dochádzanie do práce, či za zábavou. A vďaka jeho malým a kompaktným rozmerom sa zmestí naozaj všade a nebude prekážať ani zaparkovaný na chodníku.

Základné technické údaje

MOTOR: 125 ccm

MAX RÝCHLOSŤ: 100 km/h

HMOTNOSŤ: 127 kg

VÝŠKA SEDLA: 765 mm

ZÁKLADNÁ CENA: 2 890 eur