Tracer s trojvalcovým motorom s objemom 847 kubických centimetrov, výkonom 115 koní a krútiacim momentom 87,5 Nm má dostatok výkonu na akúkoľvek cestu. O hladký priebeh radenia šiestich rýchlostných stupňov sa postará antihopingová spojka s Quick Shiftrom smerom nahor, ktorý radi bez zaváhania aj v nižších otáčkach. Výhodou antihopingovej spojky je, že pri podraďovaní zabraňuje zablokovaniu zadného kolesa a následnému šmyku alebo v najhoršom prípade dokonca pretočeniu motora. 

Tracer vyzerá naozaj dynamicky až agresívne - a rozhodne telom neklame.
Tracer vyzerá naozaj dynamicky až agresívne - a rozhodne telom neklame.
Zdroj: Matej Remmy Jankovic

K dispozícii máte plne nastaviteľný podvozok. Predná vidlica má rozdelené tlmenie. V praxi to značí, že o tlmenie v stláčaní sa postará práva noha vidlice a tlmenie pri odskoku zase jej ľavá noha. Nastavenie predpätia zadného tlmiča je možné pomocou diaľkového ovládača na ľavej strane motorky. 

Aj napriek jeho vyššiemu charakteru je Tracer doma hlavne na asfalte a spevnených cestách. Tomu napomáha aj dlhšia zadná kyvná vidlica, vďaka ktorej má Tracer dobrú stabilitu pri vyšších rýchlostiach a dobrú trakciu pri výjazdoch zo zákrut. 

Posed je pohodlný a vzpriamený. S výškou sedla, ktorú si viete nastaviť od 850 do 865 milimetrov je to stroj, určený skôr pre vyššie postavy. Predné manuálne nastaviteľné plexisklo funguje dobre a vďaka ľahkému systému nastavovania si ho viete nastaviť rýchlo a pohodlne aj za jazdy. Pred sebou máte plnofarebný TFT displej, rovnaký aký ma napríklad aj Yamaha MT-10. Je jednoduchý, prehľadný a bez problému na ňom vidíte všetky potrebné údaje. 

Plne farebný TFT displej je zhodný s modelom MT10.
Plne farebný TFT displej je zhodný s modelom MT10.
Zdroj: Matej Remmy Jankovic

A aby sme nezabudli na praktické vychytávky - vo verzii GT nájdete dvojicu 22-litrových bočných kufrov vo farbe motorky. Tým, že sa jedna o originálne príslušenstvo, nepotrebujete ďalší extra kľúč ku kufrom, stačí jeden. Ním kufre odomknete, zamknete a zároveň aj naštartujete motocykel. Ich uchytenie je rýchle a pohodlné. Treba ale počítať s tým, že ak sú kufre prázdne, sú trošku voľnejšie, úchyty nie sú predsa len úplne pevné.

Nastavovacie koliesko intenzity vyhrievania rukovätí je až príliš citlivé.
Nastavovacie koliesko intenzity vyhrievania rukovätí je až príliš citlivé.
Zdroj: Matej Remmy Jankovic

Pri dlhej ceste nikdy neviete, aké bude počasie, tak Yamaha do výbavy pridala aj vyhrievanie rukovätí, nastaviteľné v troch stupňoch. Nejde to však úplne jednoducho, keďže koliesko na jeho reguláciu je veľmi citlivé a pri potvrdzovaní zvoleného nastavenia stlačením ho častokrát aj zmeníte. K drobným nedostatkom patrilo aj to, že stúpačky jazdca a spolujazdca sú príliš blízko, častokrát sa stáva, že o spolujazdcovu zavadíte pätou.

Tracer je doma skôr na spevnených cestách - všimnite si vyšší bočný profil.
Tracer je doma skôr na spevnených cestách - všimnite si vyšší bočný profil.
Zdroj: Matej Remmy Jankovic

Ak by sme mali tento stroj stručne zhodnotiť, tak by sme ho označili ako pohodlný „hltač“ kilometrov s ktorým sa netreba báť ani razantnejšej jazdy v náklonoch a následnej akcelerácie zo zákrut ktoré zvládal dobre a akcelerácie zo zákrut  - tu sme oceňovali už spomenutú dlhšiu zadnú vydlicu. 

Sériovo dodávané 22-litrové bočné kufre.
Sériovo dodávané 22-litrové bočné kufre.
Zdroj: Matej Remmy Jankovic

Tracer ale podľa nás nie je vhodná motorka pre začiatočníkov, ktorí majú málo najazdené. Aj keď priebeh výkonu je plynulý a nemá pri každom pridaní plynu tendenciu stavať sa na zadné, jej reakcia na plyn je trošku ostrejšia a pri nastavení jazdného režimu A by sme povedali až trošku nervózna -  hlavne v zákrutách,sa môžete stretnúť s tým, že motorkou zrazu trhne, čo menej skúseným jazdcom môže robiť problémy. 

 

Yamaha Tracer 900 GT - základné údaje

  • MOTOR : 845 ccm
  • MAX RÝCHLOSŤ : 230 km/h
  • HMOTNOSŤ : 227 kg s bočnými kuframi 
  • VÝŠKA SEDLA : 850 – 865 mm
  • ZÁKLADNÁ CENA : 11 990 eur