Digitálna palubná doska nás už ani neprekvapila, v moderných autách sa klasické analógové prístroje objavujú čoraz menej. Nenájdete tu síce žiadne extra tlačidlá pre offroadové jazdenie, ale napokon v ktorom dnešnom SUV sa čosi také nachádza?

Ak túžite po terénnej redukcii, uzávierke diferenciálov či pneumatickom podvozku s možnosťou výškového nastavenia, Land Rover má v ponuke nový Defender, ktorý určite ukojí vaše terénne ambície a chúťky. Všetky ovládače sú príjemne masívne, ako sa na vozidlo s menom Land Rover sluší a patrí.

V zime určite oceníte okrem sedadiel vyhrievané čelné okno s nenápadnými drôtikmi zatavenými do skla. Pekne ľahko sa vypína systém štart/stop, na ktorý je tu extra tlačidlo (pred radiacou pákou).

S dvojitou funkciou

Moderný 10-palcový stredový displej je veľmi pekne zakomponovaný do stredovej konzoly, vôbec nevytŕča, to je už dnes výnimočné. Pod ním sa nachádza dotykové ovládanie klimatizácie, zároveň sa cez to dajú ovládať jazdné režimy, väčšinou terénneho charakteru - nezabúdajme, o akej značke sa bavíme. Samozrejme, nechýba pohon 4x4, veď je to pravý Land Rover, hoci najmenší.

Keď už sme načali jazdné režimy, v ponuke sú cestný, ekonomický, automatický, na sneh, piesok aj kamene. Volant obsahuje aj dotykové plôšky, ktorými sa mení grafika prístrojovky. Nechýbajú ani páčky za volantom, môžete si meniť prevodové stupne aj manuálne.

Veľký kufor Batožinový priestor má nadštandardný objem - 602 až 1 794 l. Je tak dobre pripravený na tretí rad sedadiel.
Veľký kufor Batožinový priestor má nadštandardný objem - 602 až 1 794 l. Je tak dobre pripravený na tretí rad sedadiel.
Zdroj: ROBO HUBÁČ

Okrem toho si môžete užívať vyhrievanie volantu či služby adaptívneho tempomatu. To všetko bez toho, aby ste museli zložiť ruky z volantu. Veľmi bezpečné!

Sedadlá potiahnuté kombináciou kože a alkantary majú slušné bočné vedie a poskytujú príjemne vysoký posed umožňujúci dobrý výhľad z vozidla. Flexibilitu auta značne stupňuje posuvná zadná lavica a elektrické ovládanie dverí kufra.

Tichý ako benzín

Veľmi nás prekvapil mimoriadne dobre odhlučnený naftový štvorvalec, ktorý nedáva šancu svojim zvukom spoznať, aké palivo mu prúdi z nádrže do vstrekovacieho mechanizmu. Veľmi tichý agregát si zapýtal počas nášho testu priemerne 7,5 l/100 km. Jazdili sme však väčšinou po okresných cestách a po meste, minimum času po diaľnici, aj tak výsledok hodnotíme kladne.

Podvozok nastaviteľný síce nie je, ale ani to nie je potrebné. Už štandardné nastavenie je všestranne uspokojivé a v zásade komfortné, v zákrutách bez zbytočného náklonu. V prípade jazdy v teréne nechýba systém Hill Descent Controll - kontrola rýchlosti zjazdu z kopca.

Menšie Disco Nápis Discovery je mierne mätúci - nápis Sport sa stráca v čiernom podklade naľavo od EČV.
Menšie Disco Nápis Discovery je mierne mätúci - nápis Sport sa stráca v čiernom podklade naľavo od EČV.
Zdroj: ROBO HUBÁČ

Náš model s označením D 180 S (180 koní, druhý stupeň výbavy zo štyroch) dostanete takmer za 50-tisíc eur. Je to veľa alebo málo? Za poriadny, urastený Land Rover s pohonom všetkých štyroch kolies, veľmi tichým a úsporným naftovým motorom, peknou priestorovou ponukou a slušnou výbavou zrejme ani nie. A bonus navyše - ak máte päť detí, Discovery Sport dostanete aj v sedemmiestnej verzii, za ktorú zaplatíte zhruba tisíc eur.

Naše hodnotenie: ****

Land Rover Discovery Sport je dospelé SUV s množstvom priestoru pre pasažierov v druhom rade a možnosťou aj sedemmiestnej verzie. Je to auto, o ktorom, žiaľ, veľmi málo ľudí uvažuje pravdepodobne preto, lebo o jeho kvalitách ani nevie. Pritom dokáže byť až nečakane flexibilné.

MICHAL BEDNÁR