Najskôr trochu teórie - kombinovaná spotreba paliva podľa výrobcu: 1,9 až 2,1 l/100 km. Účinnosť je v modeli Audi A6 limuzína 55 TFSI e quattro prvoradá, vďaka vyspelej kombinácii spaľovacieho a elektrického motora by kombinovaná spotreba elektrickej energie mala byť 17,4 až 17,9 kWh/100 km - kombinované emisie CO2: 43 - 47 g/km. Dojazd by mal na elektrický pohon dosiahnuť - podľa štandardu WLTP - až 53 kilometrov. Z nuly na sto km/h akceleruje táto A6 za veľmi krátky čas 5,6 sekundy, jej maximálna rýchlosť je 250 km/h. A čo prax?

Všetko na dotyk

V interiéri očakávajte dnes moderné displeje a dotykové plôšky nahrádzajúce klasické tlačidlá. Podobne ako v iných modeloch koncernu VW sa tak budete pozerať na digitálnu prístrojovú dosku, netradičné sú len dva displeje nad sebou na stredovom tuneli, ktoré majú rôzne konfigurovateľné funkcie. Ten spodný asi najviac poslúži na účely nastavovania klimatizácie, no dajú sa mu prideliť aj iné funkcie.

Odhliadnuc od displejov, nájdete tu veľa kovových intarzií a skvelé predné sedadlá s výsuvnou kolennou opierkou. Celok pôsobí ako nóbl verzia moderných VW Golf najnovšej ôsmej generácie.

Audi A6 je vybavené zaujímavými „ekologickými hračkami“ podobne ako najnovšia Q7. Plynový pedál vás jemnými vibráciami dokáže upozorniť na potrebu jeho popustenia - napríklad pred vjazdom do obce alebo na kruhový objazd. Auto dokáže aj samočinne znížiť rýchlosť na potrebnú úroveň. V spojení s udržiavaním vozidla medzi čiarami na vozovke ide o také polovičné samočinné riadenie.

Nové Audi A6 vo verzii plug-in hybrid poháňa prepĺňaný dvojlitrový benzínový štvorvalec TFSI v spojení s elektromotorom alebo len sám elektromotor. Samotný benzínový motor ponúka veľmi slušný výkon 252 koní. Elektromotor má 105 kW a je umiestnený na 7-stupňovej prevodovke. Dokopy má systém 270 kW, čiže 367 koní, a 500 Nm už pri 1 250 otáčkach. Čisto elektricky vie „ášestka“ jazdiť až do 135 km/h, dá sa s ňou teda vybehnúť aj na diaľnicu.

Samotná jazda je tichá. A to aj po vybití akumulátorov. Benzínový štvorvalec je dobre odhlučnený. Podvozok je nastavený komfortne, jazdné režimy ho dokážu prispôsobiť vašim potrebám. Veľmi ľahké je riadenie, možno na náš vkus až príliš. Podvozok aj prevodovka pracujú podľa očakávania - bezproblémovo. Zaujal nás aj pekný športový volant, išlo o verziu S. Pokrývala ho kombinácia perforovanej kože, naspodku je sploštený.

Nečakane zábavný hybrid

To podstatné je dokonalé rozdelenie zaťaženia náprav v pomere 50 : 50. Audi A6 PHEV za to vďačí práve umiestneniu akumulátorov vzadu v kufri. Profitujú z toho jazdné vlastnosti, keďže A6 je teraz v zákrutách maximálne neutrálne a pomerne ľahký benzínový štvorvalec má aj osamote dostatok „pary“ na dynamické jazdné výkony. Utrpel však kufor. Miesto zaberajú aj káble.

Po týždňovom teste nám dlhodobá spotreba ukazovala 5,9 l/100 km a 21,7 kWh na 100 km. Krátkodobá pamäť palubného počítača ukazovala občas aj 10 l/100 km, dôležitá je však tá dlhodobá. Záleží na vašej ochote a frekvencii pripájania auta do nabíjacej zásuvky. Nám sa zhruba pre 40 elektrických kilometrov čakať dlhé hodiny veľmi nechcelo (z wallboxu to trvá zhruba dve a pol hodiny, z 220 V zásuvky až okolo štyri a pol hodiny).

Veríme však, že sa nájdu majitelia, ktorí to budú robiť ochotne každý deň - doma aj v práci -, a tí dokážu jazdiť aj celý (pracovný) týždeň iba čisto na elektrinu. Cez víkend to môžu veselo „rozbaliť“ aj na diaľnici, na ceste do svojej rodnej viesky na druhej strane republiky. Dojazd je však dokopy (elektrina + benzín) pomerne skromný - okolo 650 km. Ak vám záleží práve na ňom, s naftovou verziou budete isto spokojnejší.

Naše hodnotenie: ****

Audi A6 vo verzii plug-in hybrid nás nečakane potešilo svojimi zábavnými jazdnými vlastnosťami. Otázkou už zostáva len ochota jeho majiteľov neustále dobíjať batérie kvôli dojazdu asi 40 km.

MICHAL BEDNÁR