Začnime dizajnom - dvojrozmerné fotografie vždy tak trochu skresľujú realitu, v skutočnosti nová Honda HR-V vyzerá báječne. Jej dizajn je zaujímavý, netradičný, hranatý, úplne iný ako doteraz. Bočný pontón karosérie je neobvykle rovný, kompaktné SUV má vďaka zvažujúcej sa streche tak trochu nádych kupé.


AUTOTEST EQS 580 4Matic je obrovský. Je to najlepší moderný Mercedes?

Interiér vás vzadu prekvapí

Prednej časti dominuje rovná palubná doska s dotykovým displejom v strede a kaplnka (polo)digitálnych prístrojov. Dotykový displej v zá­kladnom režime ukazuje ponúkané aplikácie, no už sme videli aj krajšiu domácu stránku infotainmentu. Trochu tu ešte cítiť príslovečnú japonskú ustrnutosť. V našom prípade sedadlá pokrývala látka v kombinácii so sivou kožou na bokoch (vydarená kombinácia), ktorá opticky „rozbíja“ aj čiernu použitú na dverách a palubovke. Nechýbali pekné strieborné detaily, všetko je tu pekne poruke a spracovanie je príkladné. Najväčším prekvapením je priestor na zadných sedadlách. Toľko miesta pred kolenami inde v tejto triede nenájdete, to vám garantujeme. Honda aj v novom modeli HR-V aplikovala svoj unikátny systém sklápania a vyklápania sedadiel s názvom Magic Seats. To umožňuje nielen bežné sklopenie zadných operadiel do roviny a prevoz dlhých materiálov, ale aj unikátne vyklopenie zadných sedadiel smerom nahor (veľmi jednoducho a prakticky), čo zase umožní odviezť napríklad bicykel či tuje v kvetináči.

Nebudete o ňom ani vedieť

Poďme radšej pod dlhú vodorovnú prednú kapotu - v tomto prípade ide o takzvaný samonabíjací hybrid, kde benzínový štvorvalec väčšinou pracuje len ako generátor elektrickej energie. Netreba pri ňom riešiť nabíjanie zo zásuvky, všetko tu funguje krásne samočinne. Vy si môžete užívať jazdu a o nič sa nestarať. Navyše, hmotnosť auta je oproti konkurencii typu plug­in hybrid nižšia zhruba o 110 kilogramov. A to sa prejaví aj počas jazdy či pri spotrebe. Zatiaľ čo majitelia plugin hybridov sú povinní udržiavať batériu svojho vozidla nabitú, aby dosiahli maximálnu efektivitu, samonabíjací systém e:HEV od Hondy funguje vždy na svojej najefektívnejšej úrovni bez potreby nabíjania zo zásuvky. Spaľovací motor budete počuť iba v dvoch prípadoch - pri predbiehaní kamióna na okresnej ceste a pri výjazde na diaľnicu. Počas pokojnej a plynulej jazdy o ňom ani nebudete vedieť. Podvozok veľmi pekne tlmí nerovnosti, čo na Slovensku určite oceníte celkom často. Umožňuje aj športovejšiu jazdu, príliš sa nenakláňa. Riadenie je stredne tuhé, kompromisné. No a ako teda dopadla naša spo­treba? Nám vyšlo 5,1 l/100 km v zimnom období a v zmiešaných podmienkach. To je skvelé číslo, v lete môžete očakávať ešte menej.

FOTO V GALÉRII

Naše hodnotenie

Systém e:HEV poskytuje majiteľovi zážitok z plynulej jazdy. Nenápadné prechody medzi jednotlivými režimami jazdy zaisťujú však nielen to, ale aj výnimočnú efektívnosť v reálnom svete.

Viac testov, porovnaní a odhalení horúcich noviniek nájdete v najnovšom aprílovom vydaní najpredávanejšieho motoristického magazínu na Slovensku - AUTO BILD!

Text: Michal Bednár