Tip na článok
Scala príde do predaja v prvej polovici budúceho roku.

Úplne nová Škoda Scala: Podrobne predstavujeme nástupcu populárneho Rapidu

Scala ponúkne 5 motorov s výkonom od 66 do 110 kW, pohon na CNG, nastaviteľný podvozok a LED svetlá vpredu aj vzadu.

Na aute je zvláštny už samotný názov. Scala je latinské  slovo, ktoré v preklade znamená schody alebo rebrík. Toto označenie má demonštrovať veľký dizajnový a technologický pokrok, ktorý nový model predstavuje.

A len pre zaujímavosť: Scala ako prvé sériovo vyrábané mladoboleslavské auto v Európe nemá vzadu logo, namiesto neho je na zadných dverách veľký nápis Škoda.

Namiesto loga bude mať Scala vzadu takýto nápis.
Namiesto loga bude mať Scala vzadu takýto nápis.
Martin Domček

Rozmerovo bude nový model patriť medzi kompaktné autá. Jeho dĺžka je 4 362 mm, šírka 1 793 mm a výška 1 471 mm.  Rázvor, ktorý definuje aj vnútorný priestor, bude 2 649 mm, čo je v tejto triede veľmi slušná hodnota.

V praxi to znamená, že cestujúci vzadu budú mať v oblasti kolien rovnako veľa miesta ako v aktuálnej Octavii a v priestore hlavy dokonca o niečo viac. Aj šírka oboch áut je porovnateľná, Octavia má v tomto parametre približne o 2 cm navrch. K tomu treba prirátať ešte veľký kufor s objemom 467 litrov.

Auto ponúkne nadštandardný kufor s objemom 467 litrov.
Auto ponúkne nadštandardný kufor s objemom 467 litrov.
Škoda Auto

Pokiaľ ide o technológie, tak Scala bude mať, samozrejme nie v základe, full LED predné svetlomety a full LED zadné svetlá, navyše ako prvá škodovka sa môže pochváliť aj dynamickými zadnými smerovkami.  Piate dvere sa budú dať ovládať elektricky a nechýba ani klasický dáždnik v dverách vodiča.

Technologickou čerešničkou na torte je systém Sport Chassis Preset, ktorý ponúka dve rôzne nastavenia podvozku.
Technologickou čerešničkou na torte je systém Sport Chassis Preset, ktorý ponúka dve rôzne nastavenia podvozku.
Škoda Auto

Elektrické dvere na kufri budú prirodzene tiež za príplatok, rovnako ako aj virtuálny kokpit s 10-palcovým displejom, infotainmentový displej na stredovej bude v najsilnejšej konfigurácii približne o palec menší. 

Nechýba ani smartfónová aplikácia, pomocou ktorej možno zamknúť a odomknúť vozidlo, aktualizovať softvér infotainmentu alebo navigačné mapy. Auto bude podporovať aj eSIM karty, už len aby ich zaviedli aj mobilní operátori.

Scala bude mať aj množstvo bezpečnostných systémov, vrátane adaptívneho tempomatu. Technologickou čerešničkou na torte je systém Sport Chassis Preset, ktorý ponúka dve rôzne nastavenia podvozku. Podvozok, ktorý je o 15 mm  nižší, má okrem režimu Normal takisto aj režim Sport s tuhšou charakteristikou tlmičov. Tie sú elektronicky ovládané ventilom.

A niečo k motorom. Scala ponúkne 5 rôznych agregátov: tri benzínové, jeden naftový motor, v priebehu roka 2019 k nim pribudne agregát s pohonom na CNG. Všetky motory majú priame vstrekovanie, sú vybavené turbodúchadlom, Start-Stop systémom a rekuperáciou brzdnej energie.

Vzadu ponúkne Scala viac miesta, než Octavia.
Vzadu ponúkne Scala viac miesta, než Octavia.
Škoda Auto

K prenosu hnacej sily benzínového motoru 1,0 TSI s výkonom 70 kW (95k) slúži manuálna 5-stupňová prevodovka. Motor 1,0 TSI s výkonom 85 kW (115 k) je štandardne vybavený manuálnou 6-stupňovou prevodovkou, alternatívou je  automatická 7-stupňová prevodovka DSG.

Najsilnejší benzínový agregát je štvorvalcový motor 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 k),  je štandardne dodávaný s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou, za príplatok môžete mať  7-stupňovú automatickú prevodovku DSG. Všetky benzínové motory sú vybavené filtrom pevných častíc.

Štvorvalcový naftový motor 1,6 TDI s výkonom 85 kW (115 k) má systém SCR so vstrekovaním AdBlue a filtrom pevných častíc, štandardne je dodávaný s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou, za príplatok bude 7-stupňová prevodovka DSG.

Scala sa do predaja dostane už o niekoľko mesiacov.
Scala sa do predaja dostane už o niekoľko mesiacov.
Škoda Auto

Najekologickejším v ponuke bude motor 1,0 G-TEC. Tento trojvalcový motor je primárne poháňaný zemným plynom (CNG), pri ktorom sa vypúšťa menej emisií CO2 a NOx ako pri spaľovaní benzínu. Po eho vyčerpaní môže byť motor poháňaný aj benzínom. Aktuálna verzia agregátu CNG má výkon 66 kW (90 k) a kombinuje sa so 6-stupňovým manuálom.

Nová Škoda Scala sa dostane do predaja už v prvej polovici roka 2019, ceny zatiaľ nie sú známe.

VIDEO Plus 7 Dní