Pri faceliftoch je často problém nájsť desať výrazných rozdielov medzi staršou a novou verziou. Pri Citroëne C4 Cactus to našťastie vôbec neplatí, je mimoriadne prepracovaný, možno viac ako niektoré konkurenčné modely pri uvádzaní novej generácie.

Naozaj iný

Čím sa teda odlišuje? Predovšetkým širokou a výraznou prednou časťou, prepracovanými bokmi a veľkými hladkými plochami zadnej časti s novými zadnými LED svetlometmi s 3D efektom. Teší nás, že na aute zostali zachované bočné ochranné kryty airbumpy, ktoré napríklad nový C3 Aircross nedostal. Sú však oveľa menšie a decentnejšie.

To je možno škoda, ale má to svoju logiku. Citroën o tomto modeli totiž tvrdí, že sa ním od crossoveru vracia k hatchba­cku. Je to tak preto, lebo si ne­chce robiť neporiadok v portfóliu, kde by na sebe parazitovali dva veľmi podobné crossovery, tým druhým je C3 Aircross. Tak sa materská automobilka snaží pre každý z nich vytvoriť vlastnú identitu.

Interiér je originálny, minimalistický a prísne geometrický s mnohými atypickými riešeniami. Pred vodičom nečakajte otáčkomer - nečakajte

ho ani nikde inde. Schránka pred spolujazdcom sa otvára nahor, dverové držiaky vyzerajú super, lakťová opierka je nepoužiteľná. Pri infotainmente je dobrá kombinácia hardvérových tlačidiel s dotykovým displejom a zadné okná sú len výklopné.

Citroën C4 Cactus
Zdroj: Plus 7 dní
Citroën C4 Cactus: Konkurenti.
Zdroj: Plus 7 dní

Dôraz na komfort

Nový Cactus prvý raz v Európe predstavuje tlmiče s progresívnymi hydraulickými dorazmi (Progressive Hyd­raulic Cushions - PHC). Vďaka nim by sa mal komfort dostať do iného levelu. V praxi to platí pri jazde cez menšie nerovnosti, pri väčších výmoľoch a vyšších rýchlostiach to už nie je žiaden zázrak.

Celkovo treba povedať, že nový C4 Cactus patrí v rámci svojej triedy skôr k pohodlnejším autám. Má totiž ďalšie komfortné vychytávky - napríklad predné sedadlá naplnené novou penou s vysokou hustotou a so širšími sedákmi. O nich môžeme s pokojným svedomím vyhlásiť, že sa v nich budete cítiť ako v kreslách. Podarilo sa aj odhlučnenie, čo takisto výrazne vplýva na cestovný komfort.

Citroën C4 Cactus: Naše hodnotenie.
Zdroj: Plus 7 dní

Výborný motor: Dôležitejšie však je, ako sa podaril motor. Pod kapotou sme mali 110-koňovú benzínovú 1,2-ku so 6-stupňovým manuálom, teda kombináciu, po ktorej pravdepodobne siahne väčšina zákazníkov. Je to síce trojvalec, ale to nevadí, určite patrí k tým lepším. Nový Cactus nemá športové ambície, je to jednoducho rodinné auto a tak aj jazdí. Dynamika nie je zlá, vďačí za to dobrej spolupráci so 6-stupňovým manuálom, ktorý má v prvých troch rýchlostných stupňoch relatívne krátke sprevodovanie - aj keď kulisa prevodovky nebola ideálna a najmä pri radení trojky pomerne často zadrhávala.

Spotreba je však výborná, ak motor príliš netýrate, skutočne môžete jazdiť s priemerom o dve-tri deci vyšším, než je oficiálne deklarovaný. Problém auta je o niečo väčšie nakláňanie v zákrutách a predovšetkým to, že na naozaj zlých cestách komfort klesá oveľa výraznejšie, než by sa patrilo. A to automobilka sľubuje jazdu ako na lietajúcom koberci.