Mercedes-Benz Citan vo výbave Pro má elegantný dizajn, za ktorý vďačí aj svojmu licenčnému súrodencovi Renaultu Kangoo. Výraznejšie sa od neho odlišuje iba v oblasti čelnej masky (a, samozrejme, v interiéri). Potešili nás výkonné full LED svetlomety. Nástrahou Mercedesov, ktoré vychádzajú z automobilov mainstreamových značiek, môže byť ich pôvod. Aspoň v očiach kritikov. Tu však Stuttgart ťaží z vynikajúceho základu, ktorému dodáva vysokú pridanú hodnotu jeho technologické know-how.
S najlepším systémom
Infotainment MBUX dostal aj úžitkový Citan. Lepší dnes v úžitkových automobiloch nenájdete. Vyniká ovládaním, zvláda hlasové pokyny, dotyky na obrazovke i možnosť kompletnej kontroly priamo z volantu. Sedadlá sú dobre tvarované, no ich operadlo je úzke. Pôsobí akoby z automobilu menšieho o triedu. Takisto nám tu chýbala, napriek najvyššej možnej výbave, širšia možnosť nastavenia hlavových opierok. Naladenie asistenčných systémov nie je dokonalé. Prekážal nám najmä systém na udržiavanie v jazdnom pruhu, ktorý i pri vedomom priblížení k čiare do šoférovania zasahoval príliš hrubým spôsobom. „Obyčajný“ neadaptívny tempomat nám zato bohato postačoval.
Je komfortný a tichý
Z pohľadu jazdných vlastností nám Citan sadol ako uliaty. Je komfortný, napriek veľkému prepravnému priestoru aj pomerne tichý, jeho riadenie je príjemné, má solídny polomer otáčania. Manuálna prevodovka by už pre nás nebola prvou voľbou, no treba uznať, že sa s ňou pracovalo bez problémov. Pri rýchlosti 130 km/h a zaradenom šiestom rýchlostnom stupni agregát pracuje na 2 300 ot./min. Základný naftový štvorvalec so zdvihovým objemom 1,5 l a s výkonom 70 kW (95 k) má už na dnešnú dobu skromné parametre, no netreba sa ho báť. V realite sme po prejazdení viac ako 800 kilometrov dosiahli spotrebu na úrovni 6,5 l/100 kilometrov.
FOTO V GALÉRII
Vzhľadom na tvar vozidla ide o slušnú cifru, i keď podľa oficiálnych údajov by mala byť približne o liter nižšia. My sme jazdili najmä po diaľnici tempom 130 km/h a po okresných cestách. Pri uvoľnenej jazde vidieckou krajinou môže apetít motora klesnúť pod 5 l/100 km.
Naše hodnotenie
Celkovo Citan Pro radíme medzi to najlepšie, čo daný segment ponúka. Ide o priestranné a moderné auto vhodné na rodinné využitie i do firmy. My by sme ho pokojne uprednostnili aj pred vozidlami s karosériou typu kombi.