Novinka prichádza nielen s kompletne prepracovaným dizajnom exteriéru aj interiéru, ale aj v čisto elektrickej verzii. Začnime rovno motormi. Pokiaľ ide o spaľovacie, tak na výber je buď benzínový 3-valcový motor s objemom 1,2 litra alebo dieselový 4-valcový motor s objemom 1,5 litra.

Ten má 100 koní a kombinuje sa so  6-stupňovým manuálom.  Benzínový 3-valec príde na trh v troch výkonových verziách  - 75, 100 a 130 koní, dva silnejšie sa budú dať kombinovať aj  s 8-stupňovou automatickou prevodovkou EAT8.

Peugeot 208 - rozmery.
Peugeot 208 - rozmery.
Zdroj: Peugeot

Dopĺňa ich čisto elektrická verzia s modelovým označením e-208. Tá využíva motor s výkonom 100 kW (136 k) a krútiacim momentom 260 Nm, keďže ide o elektromobil, ten je dostupný okamžite po naštartovaní, čo v praxi značí zrýchlenie na stovku tesne nad 8-sekundovou hranicou.  

Auto ponúkne tri jazdné režimy: eco, normal a sport. V čom sa odlišujú, vyplýva už z ich názvu.  K tomu pridáva  dva režimy brzdenia, líšiace  sa intenzitou rekuperácie.

Bližšie elektrickú verziu predstavuje nasledujúce video:

Auto využíva 50 kWh batériu, umiestnenú pod podlahou, takže nezasahuje do batožinového priestoru s objemom 220 litrov. S ňou má nový Peugeot 208 dojazd  až 340 km podľa homologizačného protokolu  WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures) a 450 km podľa NEDC (New European Driving Cycle). Zaujímavé je, že automobilka k nej ponúka záruku  8 rokov, resp. 160 000 km na 70% jej  kapacity nabitia.

V interiéri sa nachádza aj viacúrovňový i-Cockpit.
V interiéri sa nachádza aj viacúrovňový i-Cockpit.
Zdroj: Peugeot

A ako je to s nabíjaním? Cez štandardnú 220 V zásuvku to zvládne za 16 hodín, cez 100 kW rýchlonabíjačku sa nabije na 80% už za polhodinku.

Poloautonómna jazda v tomto segmente nie je štandardom, nová 208-ka ju však zvláda. Má na to asistenčný systém Drive Assist, využívajúci rôzne technológie – od  adaptívneho tempomatu a asistentu pre udržanie v jazdnom pruhu cez funkciu  automatického núdzového brzdenia (detekuje chodcov a cyklistov, počas dňa aj v noci) až po čítanie značiek a kontrolu vodičovej pozornosti.

Auto vie navyše so systémom Full Park Assist s novou funkciou Flankguard (s automatom) samo parkovať. To znamená, že automaticky riadi riadenie, zrýchlenie aj brzdenie.

Auto sa bude predávať v benzínovej, naftovej aj elektrickej verzii.
Auto sa bude predávať v benzínovej, naftovej aj elektrickej verzii.
Zdroj: Peugeot

Dizajn sa mení zásadným spôsobom, auto momentálne patrí podľa nás k najkrajším vo svojej kategórii. Najmä vo verzii s LED svetlometmi zaujme nápadnou prednou maskou s mriežkou chladiča vo farbe karosérie (elektrická verzia), pripomínajúcou luxusný Peugeot 508, zadnými svetlami, prepojenými svetelným pásom, nad ktorými je relatívne malé okno, ochranným oplastovaním, aké poznáme z crossoverov . Zboku zas atypickou siluetou s predĺženou prednou kapotou a dozadu posunutým predným sklom s výrazným sklonom.

Názornejšie než verbálny popis je video:

V interiéri sa nachádza i-Cockpit, stredovej konzole dominuje 5-, 7- alebo 10-palcový infotainmentový displej. Nechýba MirrorLink, zrkadliaci obsah smartfónu, ani kompatibilita s Apple CarPlay a Android Auto. Pribudlo bezdrôtové indukčné nabíjanie v stredovej konzole a môžete tam mať až štyri USB zásuvky (vrátane typu C).

Takto to vyzerá v kabíne:

Auto bude mať výstavnú premiéru o pár dní v Ženeve, do predaja príde na jeseň, ceny zatiaľ nie sú zverejnené.