Pri prvom vstupe do vozidla nás zaujali husté a hrubé koberčeky na podlahe, ktoré v aute dotvárajú domácku atmosféru. Materiály použité v interiéri sú priemerné, menej vkusne na nás zapôsobila prešitá hnedá koža. Interiérové časti sú však pevné, nevŕzgajú. Sedadlá sú tvrdšie, ale pohodlné. Pozitívnou a praktickou drobnosťou sú vysúvacie slnečné rolety na oknách zadných dverí. Cestujúci vzadu majú k dispozícii množstvo miesta, výhodou je nízky tunel na podlahe v oblasti stredného sedadla.
Nečakane moderná výbava
Infotainment fungoval dobre, bez zdĺhavého načítavania. Pre niekoho môže byť nevýhodou, že navigácia je zatiaľ iba v anglickom jazyku. Cestujúci vpredu majú k dispozícii dva USB vstupy: jeden na nabíjanie a jeden na pripojenie do systému. Mobilný telefón možno spárovať cez bluetooth a nabíjanie je dostupné aj pomocou bezdrôtovej nabíjačky. Klimatizácia má síce možnosť nastaviť teplotu pre vodiča aj spolujazdca zvlášť, ale intenzita prúdenia vzduchu sa nastavuje spoločne pre obe strany.
Objem batožinového priestoru je pri päťmiestnej verzii 1 051 litrov, čo sa po sklopení zadného radu sedadiel rozšíri až na 1 977 litrov. To je skutočne nadpriemerná ponuka, a ak budete chcieť dosiahnuť až na úplný koniec, musíte vliezť dnu. Piate dvere sú ovládané elektricky, navyše ak prídete k zamknutému autu a zopár sekúnd zotrváte blízko kufra, ten sa automaticky otvorí. Prahy karosérie sú dosť vysoko a uvítali by sme pomôcku pri nastupovaní v podobe funkčných nižších nástupných prahov.
Napriek rámu neskáče
Rexton disponuje pohonom 2WD, ale aj počas jazdy možno zapnúť otočným tlačidlom pohon 4WD High. Treťou možnosťou je 4WD Low s redukciou.
Podvozok je tvrdší a tuhší, čo je pochopiteľné vzhľadom na jeho rámovú konštrukciu. Na nerovnostiach auto napriek tomu neodskakuje a prejde ich plynule. Pohonnou jednotkou je 2,2-litrový naftový štvorvalcový motor s výkonom 148,6 kW/201 k s maximálnym krútiacim momentom 441 Nm. Ten sa nám javil ako dostačujúci aj na ťahanie prívesu s loďou či dvojicou koní. Motor pracoval ochotne aj pri nižších otáčkach. Prejav motora je však pomerne hlučný, čo je znateľné vnútri v kabíne, ale predovšetkým vonku.
Osemstupňová automatická prevodovka E-Tronic fungovala dobre, radenie bolo plynulé. Keď to bolo potrebné, podradili sme si manuálne na nižší prevodový stupeň a motor poskytol nutný výkon.
Fungovanie adaptívneho tempomatu patrilo k mínusom. Regulácia rýchlosti je možná iba po 5 km/h a v prípade spomalenia po nasnímaní vozidla s nižšou rýchlosťou idúceho pred vami trvá pomerne dlho, kým sa Rexton po vybočení dá zasa do pohybu. Ďalším mínusom boli slabo svietiace stretávacie svetlá.
FOTO V GALÉRII
Nie je to lacná záležitosť
Rexton je skutočne veľké a vysoké auto, a preto nás príjemne prekvapil jeho dobrý polomer otáčania, výborne sa s ním manévruje aj na malých priestranstvách. Spotreba, ktorú sme počas testovania dosahovali, sa pohybovala od 8,8 do 9,4 l/100 km a je kombináciou jazdy v meste, mimo mesta, po diaľnici aj v miernom teréne. Jeho cena v danej motorizácii s balíkom Premium + je 43 690 eur. Po pripočítaní ďalšej príplatkovej výbavy je konečná suma za testovaný model 46 950 eur.
Naše hodnotenie
Rexton sa ukázal ako funkčné auto. Pre majiteľov, ktorí bývajú v horských oblastiach, prípadne v nich majú chatu, môže byť toto SUV s offroadovým duchom dobrým spoločníkom na cesty. Ponúka množstvo priestoru, pohodlia a funkcií.
Text: Michal Bednár