Možno rovnako, ako keby sme ho označili za endemit, teda organizmus spojený s jediným miestom a zároveň napísali, že naň narazíte takmer všade. To všetko však pri Citroëne C3 naozaj platí.

Jedinečné

Bez ohľadu na to, či ho míňate na slovenských, francúzskych, britských, škandinávskych alebo ruských cestách, každý jeden je vyrobený výlučne v trnavskom závode PSA. V Európe je v rámci B-segmentu už stabilne medzi najpredávanejšími piatimi modelmi. A čím si Citroën C3 získal takú veľkú popularitu? Zjednodušene - kombináciou vysokej kvality výroby, praktickosťou a takmer neobmedzenými možnosťami individuálneho prispôsobenia.
Pokiaľ ide o výrobu - v Trnave vám ho vďaka hi-tech technológiám teoreticky dokážu vyrobiť za necelý jeden deň. Vo zvarovni sa zdrží šesť hodín, v lakovni sedem a na finálnu montáž je potrebných šesť hodín. V praxi to však trvá o niečo dlhšie, pretože auto medzi jednotlivými prevádzkami nejaký čas stojí, respektíve sa medzi nimi nadzemným tunelom presúva.

NA ZAČIATKU Z takýchto oceľových zvitkov s hmotnosťou 15 až 24 ton sa zrodí nový Citroën C3.
NA ZAČIATKU Z takýchto oceľových zvitkov s hmotnosťou 15 až 24 ton sa zrodí nový Citroën C3.
Zdroj: JURO ZMATEK AND CITRÓN PRODUCTION

Krátky čas umožňujú aj moderné technológie a využitie sofistikovaných robotov. Len pre zaujímavosť - základné diely, napríklad dvere, kapoty alebo strechy, dostávajú svoj tvar v lisovni, ktorá v rámci celej skupiny Groupe PSA je vôbec najtichšia prevádzka. Následne prechádza zvarovňou, kde asi najviac prichádzajú k slovu roboty, ich počet prevýšil šesťstosedemdesiat. Potom pokračuje do lakovne - tá býva v podobných fabrikách zväčša najväčším zdrojom ekolo gickej záťaže. V Trnave však využívajú skrátený proces lakovania PPC, ktorý pri zachovaní všetkých kvalitatívnych parametrov zabezpečí nižšiu spotrebu energie a organických rozpúšťadiel, a tým je mimoriadne šetrný k životnému prostrediu. Potom už prichádza k slovu montáž, kde sa z „holých“ karosérií a podvozkov stávajú skutočné autá so všetkou individuálnou výbavou.

Auto pre každého

A práve tá je ďalšou silnou stránkou tohto auta - prakticky každé môže byť iné, zákazníci majú na výber až 97 farebných kombinácií, a to ešte nehovoríme o množstve luxusnej a technologickej doplnkovej výbavy, ktorou si možno tento model aj v najnovšej faceliftovanej verzii ďalej prispôsobiť. Napríklad strechu nielenže môžete mať v štyroch rôznych farbách, ale ďalej ju možno vylepšiť tromi dekoratívnymi po lepmi a pridať k tomu niektorú zo siedmich základných farieb karosérie.

LAKOVŇA Tá trnavská patrí v rámci skupiny PSA k najekologickejším.JURO ZMATEK AND CITRÓN PRODUCTION

Podobné je to v interiéri, kde si môžete zvoliť jeden z troch základných štýlov odlišujúcich sa čalúnením, dekoratívnymi prvkami a, samozrejme, farbami. V aute môžete mať 12 rozličných asistenčných systémov vrátane kontroly jazdy vo zvolenom jazdnom pruhu a monitorovania únavy vodiča. Samozrejme, nechýba ani známa kamera ConnectedCam, umiestnená vo vnútornom zrkadle, ktorá plní nielen úlohu bezpečnostnej kamery, ale je schopná priamo z cesty posielať do vášho smartfónu rôzne momentky vrátane 20-sekundových videí, ktoré navyše môžete posielať na sociálne siete. A keď k tomu pridáme ešte úsporné motory, na tento typ auta veľmi slušný 300-litrový kufor a dobre nastavenú cenu, niet sa čo čudovať, že z tohto modelu sa stal európsky bestseller.