Veľa miesta aj elektrická mobilita. Je celkom pochopiteľné, že SUV s plugin dvojitým pohonom sú momentálne v kurze. Zodpovedajúco tvrdo bojujú o miesto na trhu. Od roku 2019 patrí medzi stálice Ford Kuga. Rovnako dlho je na trhu náš druhý protagonista Citroën C5 Aircross. Na Slovensku je populárnejší než Ford Kuga, čo dokazujú predajné čísla za rok 2021 (C5 Aircross: 239 ks, Kuga: 145 ks). Citroën bol odnepamäti stelesnením extravagancie na kolesách. Masívne Airbumps - vzduchové vankúše na ochranu predku a bokov karosérie -, ktoré sme prvýkrát spoznali pri modeli C3 Cactus, síce zvýšili hodnotu spoznateľnosti auta, ale boli otázkou vkusu. V rámci nedávneho faceliftu sa Francúzi rozhodli ísť na istotu a Aircross teraz pôsobí vyhladenejším dojmom. Fanúšikovia si však môžu vydýchnuť - v srdci zostal pravým Citroënom.
Omnoho triezvejšie a po- slušnejšie pôsobí Kuga. Je profesionálnym celosvetovým autom, ktoré určite na žiadnom trhu a žiadneho zákazníka nerozčúli. Aj jej spracovanie pôsobí, odhliadnuc od detailov, solídne a rutinne. V porovnaní s C5 sa tu však sedí ako na stoličke. Ako keby išlo tvorcom o dosiahnutie „SUV pocitu“ čo najvyššou možnou výškou sedadla. Možno to vyvoláva dojem lepšej prehľadnosti, no pohodlné to nie je.
V rámci batožinového priestoru ide C5 opäť do vedenia. S objemom 460 až 1 630 litrov drží oproti Kuge s objemom 395 až 1 517 litrov v rukách výrazne lepšie karty. Kuga však kontruje o čosi vyšším zaťažením a nižšou nakladacou hranou. Navyše, smie ťahať 1,5 tony, čo je o 200 kilogramov viac než Citroën. Aj priestor pod dnom kufra by mohol byť väčší. V Kuge tento dodatočný odkladací priestor možno pôsobí lacno a naho, ale nabíjací kábel sa sem zmestí bez problémov. Možno si len v Citroëne povedali, že vzhľadom na elektrický dojazd 43 kilometrov sa ani neoplatí kábel schovávať. O čosi lepší je Ford s dojazdom 62 kilometrov.
C5 sa rozbieha potichu a mocne, v normálnom režime jazdy pracuje nenápadne a vďaka krútiacemu momentu elektrického motora ponúka aj počas predbiehacích manévrov bohaté rezervy. Zmeny prevodových stupňov sa dejú takmer nebadane. Badateľné náklony karosérie, ktoré vznikajú pri dynamickej jazde, nabádajú skôr na pokojný štýl jazdy. A tá sa k nemu vďaka mäkkému, komfortnému nastaveniu aj skutočne hodí. Aj pohon v Kuge to má radšej pokojne. So svojím na dnešné pomery nadštandardne veľkým objemom 2,5 litra zrýchľuje pekne harmonicky a uvoľnene už od najnižších otáčok. Bezstupňová prevodovka CVT šikovne sprostredkúva spoluprácu oboch druhov pohonu.
FOTO V GALÉRII
O nepokoj sa stará len tuhé nastavenie a nervózne riadenie. Úsporné typy sú však tieto kompaktné SUV so zásuvkou tak či onak len na prvý pohľad. Plugin hybridné C5 Aircross kúpite od pyšných 38 990 eur, za Kugu dáte až o 10 000 eur viac. Rozdiel ceny napokon prináša rozhodujúce body, ktoré vedú k víťazstvu Citroëna.