Sivá farba na nízkej karosérii „svietila“ kontrastnými športovými doplnkami. Prítlačné krídelká vpredu aj vzadu inak nájdete iba na okruhových špeciáloch. Mali sme pocit, že ľudia sa na nás pozerali ako na fanúšikov domáceho tuningu alebo obľúbenej akčnej francúzskej komédie Taxi, taxi. K ekologickému hybridnému pohonu sa hádam toľko športu ani nehodí. Či práve naopak?

Ako v športovom kupé

Sedí sa tu pekne nízko, bezrámové bočné okná navodzujú dojem športového kupé. Prekvapil nás veľmi hrubý B-stĺpik, ktorý prospieva tuhosti karosérie, ale zhoršuje výhľad - najmä pri odbočovaní doľava na hlavnú cestu. Malý volant ako z počítačovej hry si vyžaduje zvyk. Skôr by sa hodil k monitoru a hernej konzole. Prístroje umiestnené nad ním francúzsky výrobca tvrdohlavo pretláča už roky. Niekomu to môže vyhovovať. Štartovacie tlačidlo treba podržať dlhšie, než ste zvyknutí. Oceňujeme ľahké vypínanie kontroly jazdy medzi čiarami tlačidlom naľavo od volantu. Pochváliť musíme aj veľmi dobrú audiosústavu highendovej značky Focal.

So zadným náhonom

Zaujímavosť: Toto auto s nabitým akumulátorom je v podstate „zadnokolka“. Elektromotor totiž bežne poháňa zadnú nápravu. Malý benzínový štvorvalec s turbodúchadlom a predný elektromotor sa pripájajú až po prepnutí do hybridného režimu. Batérie sa počas jazdy nenabíjali, stále nám totiž svietil nulový údaj dojazdu. Bežný samonabíjací hybrid ich počas brzdenia alebo jazdy dole kopcom vždy nabíja. Adaptívny podvozok sa snažil, ale na našich slovenských (ne)cestách sme mohli na komfort zabudnúť. Veľké 20-palcové kolesá sú veľmi tvrdé a pneumatiky s rozmerom 245/35 R20 nemilosrdne prenesú každú nerovnosť do interiéru. V aute za 67-tisíc eur to vnútri celkom nepekne drnčalo.

Vysoká spotreba, malý dojazd

Nabíjali sme z domácej 230 V zásuvky sedem hodín a získali sme zhruba 30-kilometrový dojazd. Počas nášho testu sme napokon dosiahli priemernú spotrebu 7,1 l/100 km (so započítanými 30 elektrickými kilometrami). Dlhodobý údaj ukazoval vyše deväť litrov. Dojazd je vzhľadom na len 43-litrovú nádrž pomerne malý, rátajte medzi 450 až 550 km. Výrobca pri voľbe zrejme vychádzal z vlastných optimistických údajov spotreby.

FOTO V GALÉRII

Naše hodnotenie

Vysoká cena, malý elektrický dojazd - človek musí byť veľkým fanúšikom modelu 508 (ale aj tuningu), aby si vybral práve túto verziu. My by sme šli radšej za polovičnú sumu do bežnej naftovej verzie.