Toto auto najmä po úprave, ktorá obsahuje zvýšený podvozok Oldman EMU, tri uzávierky diferenciálov, M/T pneumatiky Nokian Rockproof, spodný ochranný kryt motora aj podvozka, safari šnorchel, svetelnú rampu, kryt korby, dva navijaky a ofóliovanie, je pojazdným prísľubom ešte väčšieho dobrodružstva v najnáročnejšom teréne.

Špeciál pre cestovateľské zážitky

Na úložnej ploche pribudla výsuvná kovová lyžina, aby ste dosiahli až na jej koniec bez ušpinenia. Trochu sa tým síce zmenšil kufor, ale je to praktické riešenie. Vnútri pridali zopár kolískových ovládačov pre prídavné svetlá, kompresor a predný diferenciál.

Inak je to normálne moderné auto so všetkými „neduhmi“, ktoré k tomu dnes patria: kontrola jazdy medzi čiarami, prednárazový systém, vypínateľný štart/stop, duálna klimatizácia, autorádio, veľký dotykový displej a podobne. Vďaka veľkému a vysokému nasávaču vzduchu počas jazdy veľmi dobre počuť, ako motor nasáva, najmä ak máte dole pravé okno - už to je jeden veľký zážitok!

Auto je počas bežnej jazdy po okresných cestách relatívne tiché. Automatika dokáže pekne plachtiť, odpája sa pri pustení plynového pedála, paráda! Pred vami sú dva klasické budíky, palubný počítač, nechýba ani možnosť manuálneho radenia, čo sa zíde najmä v teréne. Redukovanej dvojke vtedy nič neodolá. Po kameňoch sa môžete krásne pomaličky plaziť bez potreby stláčania pedálov, stačí len točiť volantom.

Importér sa postaral o zvýšenie výkonu, takže L200 má namiesto 150 až 173 koní a 502 Nm namiesto 400 Nm. Naša spotreba: okolo 9,5 l/100 km, ovplyvňuje ju, koľko najazdíte v teréne. Na ceste je „el-dvestovka“ dosť komótna. Zato v teréne - to je iná pesnička. Stačí si navoliť všetko, čo treba, a vďaka redukčnej prevodovke sa pomaly presuniete a vyškriabete kamkoľvek.

Posledný mohykán

Pravých offroadov, s ktorými sa nemusíte báť ísť do terénu, už nie je veľa. Práve preto nás potešila snaha slovenského importéra zdokonaliť svoj dnes už legendárny pickup práve takýmto spôsobom. A poteší aj nová 7-ročná záruka - do 150-tisíc kilometrov.