Zvonka sa crossover 4Matic All-Terrain odlišuje drobnými dizajnovými prvkami, ako je charakteristická maska chladiča, špeciálne nárazníky, vizuálna ochrana proti podbehnutiu vpredu aj vzadu (slovom „vizuálna“ eufemisticky upozorňujeme na to, že tvrdé zaobchádzanie nevydrží - je to len plast) a obloženie blatníkov matnými tmavosivými plastovými dielcami. Vďaka týmto dizajnovým detailom sa mierne pozmenili aj vonkajšie rozmery v porovnaní s bežnou triedou C. All-Terrain je pre iný nárazník o štyri milimetre dlhší a vzhľadom na plastové chrániče šírka narástla o 21 milimetrov.


Zaujímavý hráč v segmente malých SUV: T-Crossu ukázal obrovskú silu

S novým terénnym režimom

Súčasťou modelu All-Terrain je štandardne výbavové vyhotovenie Avantgarde. Prístrojová doska je o šesť stupňov natočená na vodiča. Obrazovka s vysokým rozlíšením v priestore vodiča stojí voľne a pôsobí, akoby sa vznášala. Displej má sériovo 12,3-palcovú uhlopriečku (31,2 cm). Pre model All-Terrain bola vytvorená nová položka v menu s názvom „terén“, kde nájdeme údaje ako stúpanie, klesanie alebo uhol natočenia kolies. Zobrazia sa aj zemepisné súradnice a kompas. Terénny režim plus dokáže pomôcť aj jemnou reguláciou rýchlosti z kopca. Na rozdiel od väčšieho All-Terrainu triedy E má trieda C pasívne tlmiče a konvenčné pružiny namiesto nastaviteľného vzduchového odpruženia, čo však vôbec neprekáža. Aj s klasickým pružením podvozok fungoval veľmi komfortne. Vďaka svetlej výške o 40 milimetrov väčšej než v bežnej triede C, sériovému pohonu všetkých kolies (45 percent na predné kolesá, 55 percent na zadné) a dvom terénnym jazdným programom sa All-Terrain dostane cez ľahké terénne prekážky a pohodlne si poradí s nespevnenými poľnými cestami.

Céčko s lepším nastupovaním

Na cestách sa All-Terrain cíti ako nová trieda C, o ktorej sme písali, že podvozok vyladila smerom k športovosti BMW. Výborná kontrolovateľnosť riadenia, priama reakcia, vysoká citlivosť na pokyny vodiča. To všetko platí aj v prípade oplastovanej a vyvýšenej verzie. Navyše tá ponúka pohodlnejšie nastupovanie a vystupovanie vďaka vyššej polohe sedadiel - čo vôbec nie je na zahodenie. Vzali by sme All-Terrain aj do horšieho terénu, než je upršaná poľná cesta?

FOTO V GALÉRII

Určite radšej ako módne crossovery len s pohonom prednej nápravy. Systém 4Matic je v takom prípade väčšou výhodou, len si treba dávať pozor na svetlú výšku, lebo tá je napriek zvýšeniu stále len priemerná (137 mm). Dieselový All-Terrain stojí v základe o 3 400 eur viac, ako rovnaké céčko.

Naše hodnotenie

Väčšie nájazdové uhly vpredu a vzadu sú užitočné nielen v teréne, ale aj pri vjazdoch do garáží a parkovacích domov.

Text: Michal Bednár