Okuliare proti reklame
Tieto okuliare „skryjú“ ibsah LCD a LED displejov.
Tieto okuliare „skryjú“ ibsah LCD a LED displejov.
IRL

Keď vám prekážajú reklamy na internete, môžete ich výrazne obmedziť tým, že použijete nejaký ad-blocker. Nie je to vôbec zlá vec, ten ktorý využíva autor tohto článku, zablokoval približne za štvrť roka vyše 24-tisíc reklám. Čo však s reklamami v reálnom svete? S klasickými veľkoplošnými pútačmi asi nespravíme nič, teda pokiaľ ich niekto so zbytkom estetického cítenia nezakáže, alebo aspoň výrazne neobmedzí.

Pri elektronických reklamách, zobrazujúcich sa na LCD a LED pútačoch to však ide. Inšpiráciu treba hľadať v nie najvydarenejšom ľahko paranoidnom Carpenterovom horore Oni žijú!.

Práve z neho pochádza idea okuliarov, ktoré nedemaskujú mimozemšťanov, ale vďaka polarizačnej funkcii spôsobia, že LCD a LED  reklamné obrazovky sa vám budú javiť ako čierne. To je super, pravda až na to, že čoraz viac reklamných obrazoviek využíva technológie OLED/AMOLED,  pri ktorých sú okuliare, označené skratkou IRL (In Real Life) neúčinné. 

Chybičkou krásy je, že IRL okuliare zatiaľ nefungujú pri OLED/AMOLED zobrazovacích plochách.
Chybičkou krásy je, že IRL okuliare zatiaľ nefungujú pri OLED/AMOLED zobrazovacích plochách.
IRL

Ale za pokus určite stoja - podľa prieskumov, zameraných na USA máte totiž v priemere 11 hodín denne v zornom poli aspoň nejakú obrazovku. Pri týchto okuliaroch s trochu sporným využitím nás zaujalo aj meno vynálezcu, ktoré možno trochu súvisí aj s jeho motiváciou - Ivan Cash.

Na druhú stranu - na Kickstarteri sa tento projekt dočkal priaznivej odozvy - namiesto cieľovej sumy 25-tisíc dolárov sa naň podarilo v čase písania tohto článku vyzbierať už vyše 140-tisíc. Prvé kusy by sa k záujemcom mali dostať v máji, ich štandardná cena bude 79 dolárov.