Fakt, že Jogger má obrovský batožinový priestor, sme vyzdvihovali už v prvej epizóde reportáže z dlhodobého testu rodinnej Dacie. S objemom presahujúcim 700 litrov zahanbí takmer každého konkurenta, rodinné kombi strednej triedy mu môžu iba závidieť. Limitom tu je skôr užitočné zaťaženie 562 kg, no to platí pre sedemmiestnu verziu. Náš päťmiestny model, navyše v dobrej výbave, má limit na úrovni len 426 kg (vrátane vodiča s hmotnosťou 75 kg). Na náklad či pasažierov teda zostáva približne 350 kg.

Aký je na hrane možností?

Rozhodli sme sa to zistiť. Do auta sme si naložili 350 kg poctivého cementu. Štrnásť vreciek dalo zabrať aj nám. Ako sa prejavia na aute? Vozidlo pod záťažou, pochopiteľne, najmä v oblasti zadnej nápravy, kleslo, no nijako dramaticky. Kolesá stále mali dostatok priestoru na pohyb v podbehoch. Z pohľadu jazdných vlastností sme vyššie zaťaženie cítili na stabilnejšom postoji vozidla, ale inak sa pri bežnej jazde nijako zásadne neprejavilo. Prekvapilo nás, že ani na spotrebe. Na našom testovacom okruhu zloženom z okresiek, mestských komunikácií a krátkeho diaľničného úseku dosiahol naložený Jogger iba o dve desatiny litra horšiu spotrebu, než keď bol prázdny. Trojvalec sa so stovkami kilogramov vyrovnal so cťou.

Jazdiť na plyn sa oplatí

Litrový agregát využíva nepriame vstrekovanie paliva, čo by sa mohlo prejaviť na výbornej spoľahlivosti, no negatívom je zasa mierne vyššia spotreba. Čo sa týka benzínu, Jogger v realite zvyčajne jazdí so spotrebou od 6,3 do 7,5 l/100 km. Najvyššiu priemernú spotrebu LPG na nádrž sme dosiahli približne 10,8 l/100 km, to sme však jazdili dynamicky po okreskách a často predbiehali pomalšie kamióny na horských priechodoch. Väčšinu času sme jazdili so spotrebou LPG na úrovni 8 až 8,2 l/100 km, čo znamená približne 400 km dojazd na jedno doplnenie plynu. Čísla hovoria jasnou rečou, na plyn budete jazdiť zhruba za polovicu.


Elektrizujúci plnokrvník: Štýlový, praktický a rodinný crossover

Príliš tichý nie je

Nevýhodou pohonu LPG je iba menej kultivovaný chod agregátu a mierne vyššia hlučnosť, no tieto odchýlky nie sú zásadné. Jogger by celkovo potreboval lepšie odhlučnenie, uvedomíte si to najmä na diaľnici. Z negatív ešte spomenieme malú priestorovú ponuku na zadných sedadlách, kde sa vyšší usadia len s malou rezervou. Vodičovi na dlhých cestách môže chýbať nastaviteľná bedrová opierka. Rátať treba aj so slabšou audiosústavou. Priplatili by sme si za vyhrievanie predných sedadiel, keyless systém a gumové rohože. Zato sledovanie mŕtveho uhla tu fungovalo výborne, rovnako ako tempomat. Potešil nás aj bezproblémový chod Android Auto.

FOTO V GALÉRII

Naše hodnotenie

Jogger je fantastické rodinné vozidlo za výbornú cenu. Má aj svoje slabiny, nik netvrdí, že nie. No dokáže ich vyvážiť mnohými pozitívami. LPG má nízke prevádzkové náklady a dostatočnú dynamiku aj pod záťažou. Jazdné vlastnosti ho predurčujú na rolu príjemného rodinného spoločníka, ktorý sa nezľakne ani rozbitej cesty.

Text: Michal Bednár