Máloktoré auto potrebovalo modernizáciu tak výrazne ako práve Audi Q3. Tým nechceme povedať, že jeho predchodca bol zlý, škaredý a nejazdil dobre. Ibaže odkedy prišiel na trh, situácia sa na ňom veľmi zmenila. Materská automobilka napríklad uviedla na trh model Audi Q2. Ten je síce navonok podstatne menší, no rázvor, definujúci vnútorný priestor, bol pri oboch modeloch prakticky identický.

Nové verzus staré

A tým sa dostávame k najväčšej slabine predchodcu súčasnej Q3-ky - mal malú kabínu, čo sa odrazilo predovšetkým na mieste vzadu, kam sa zmestili nanajvýš deti. A to sa pri novinke zmenilo zásadne.

Interiér je zaujímavý, prémiový, no objavujú sa v %nom aj lacnejšie materiály - avšak len tam, kde nijako nerušia vizuálny dojem a vnímanú kvalitu.
Interiér je zaujímavý, prémiový, no objavujú sa v %nom aj lacnejšie materiály - avšak len tam, kde nijako nerušia vizuálny dojem a vnímanú kvalitu.
Zdroj: Matej Jankovič

Tá sa výrazne zväčšila navonok aj vnútorne a stiesnené pomery vzadu jej už rozhodne vyčítať nemožno. Inžinieri si priestorové výhrady vzali naozaj k srdcu. Sedadlá vzadu sú navyše posuvné, takže je na vás, či práve potrebujete väčší kufor, alebo viac miesta na zadných sedadlách. Kufor má navyše polohovateľnú podlahu.

A tak sa dostávame k dizajnu.  Audi pri novej Q3-ke stavilo na hranaté tvary a ostro lomené uhly, v exteriéri  aj interiéri. Bol to naozaj dobrý ťah. Predná maska vyzerá vynikajúco, podobnosť s novou vlajkovou loďou, teda modelom Q8, sa núka na prvý pohľad. Vydaril sa aj interiér, páči sa nám najmä infotainmentový displej naklonený k vodičovi,  na ktorý plynulo nadväzuje digitálny  kokpit.

Interiér je zaujímavý, prémiový, no objavujú sa v %nom aj lacnejšie materiály - avšak len tam, kde nijako nerušia vizuálny dojem a vnímanú kvalitu.
Interiér je zaujímavý, prémiový, no objavujú sa v %nom aj lacnejšie materiály - avšak len tam, kde nijako nerušia vizuálny dojem a vnímanú kvalitu.
Zdroj: Matej Jankovič

Zaujímavo v ňom pôsobia doplnky  z alcantary, ktoré sú v kontrastných farbách, no podľa nás sa budú špiniť. V kabíne nájdeme aj dosť tvrdších plastov a lacnejšie vyzerajúcich doplnkov, ale na miestach, kde nie sú príliš na očiach. Z hľadiska vnímanej kvality je to stále prémiový model.

Koľko a čo za to

Prémiová je však aj cena. Náš testovaný model mal označenie 35 TFSI, čo značí, že pod kapotou malo benzínový 1,5-litrový motor s výkonom 110 kW, respektíve 150 koní, doplnený 7-stupňovou automatickou prevodovkou. Základná cena tohto modelu je na úrovni 36-tisíc eur, čo vôbec nie je zlé.

Množstvo dizajnových doplnkov aj technológií je však príplatkových, čo značí, že cena testovaného auta sa dostala nad 53-tisíc. A to ešte v cene neboli zahrnuté relatívne bežné veci, napríklad bezkľúčový prístup a štartovanie alebo cúvacia kamera. Nemôžeme sa ubrániť dojmu, že v poslednom období je európska cenová politika Audi až priveľmi ambiciózna. To však nič nehovorí o tom, ako jazdí.

Predná maska s ostrými hranami a výrazné denné LED svetlá auti pristanú.
Predná maska s ostrými hranami a výrazné denné LED svetlá auti pristanú.
Zdroj: Matej Jankovič


So základným benzínovým motorom je to auto stavané skôr na plynulú a pokojnú jazdu než na aktívne dynamické šoférovanie. Tým nechceme povedať, že by malo zlé jazdné vlastnosti, práve naopak - na ceste drží výborne, za čo vďačí aj tvrdšie naladenému podvozku, riadenie je presné, spätná väzba primeraná. Ide skôr o motor.

Ten možno počuť trochu viac, než sme čakali. Aj z hľadiska dynamiky by sme zrejme išli výkonovo radšej o niečo vyššie. Konkrétne k dvojlitru, ten je však už len s pohonom 4x4 a pri rovnakom výbavovom stupni to znamená príplatok takmer 4 500 eur. Subjektívne tento pocit podčiarkuje aj oneskorená reakcia turba, pomalší nábeh je daňou za nižšie emisie a ešte viac ho zvýrazňuje spolupráca s automatom. Spotreba je akceptovateľná, my sme priemerne potrebovali okolo 8 litrov.

Technika

Aby sme nezabudli na moderné technológie. Tých je v aute naozaj dosť, aj keď väčšina za príplatok. Jednou z najzaujímavejších je adaptívny asistent pre jazdu, ktorý sa dodáva v kombinácii s automatom. Spája funkcie adaptívneho tempomatu, asistenta jazdy v dopravnej zápche a asistenta na vedenie v jazdnom pruhu.

Dôležitá zmena: Oproti predchodcovi sa výrazne zväčšil priestor pre posádku vzadu, kde sú navyše aj posuvné sedadlá.
Dôležitá zmena: Oproti predchodcovi sa výrazne zväčšil priestor pre posádku vzadu, kde sú navyše aj posuvné sedadlá.
Zdroj: Matej Jankovič

Pomocou radarových snímačov dokáže rozpoznať kritické situácie s chodcami, cyklistami a ostatnými vozidlami a upozorní vodiča vizuálne, akusticky a hapticky, teda dotykovo. V krajnom prípade zvládne aj núdzové brzdenie vozidla. Aby sme však nevyvolali dojem, že ak si nepriplatíte, dostanete vypreparované auto.

Už v základe je napríklad systém monitorovania opustenia jazdného pruhu, asistent pre udržanie v jazdnom pruhu, Audi Drive Select, svetelný a dažďový senzor, asistent pre bezpečný rozjazd do kopca a nechýba ani klimatizácia, aj keď len manuálna.