Čínske autá sú dnes už niekde úplne inde ako pred pár rokmi, keď sa nám prvé kusy dostali do rúk. Inžinieri z ríše stredu sa dokážu veľmi rýchlo učiť a zjavne sú pracovití. Po kúpe tradičnej anglickej značky MG ponechali Číňania v Londýne dizajnérske štúdio a výrobu postupne stiahli k sebe. Odvtedy sa MG darí.

Plnohodnotné rodinné SUV

HS je momentálne najväčší model v ponuke MG. Ide o plnohodnotné rodinné SUV, ktorého cieľom je súperiť s modelmi Ford Kuga, Peugeot 3008 alebo Opel Grandland. Lenže tie majú pri svojich plugin hybridných verziách cenovky - Kuga 42 590 eur, tritisíc osmička 42 890 a Grand­land 38 990 eur -, ktoré eHS výrazne podlieza: 35 590 eur. Na prekvapenie je interiér skonštruovaný luxusne. Vidno tu snahu o mäkké povrchy, chróm, lesk, ambientné podsvietenie. Prístrojová doska je vybavená digitálnym prístrojovým štítom (12,3), aj keď s trochu gýčovou grafikou, spolu s 10,1-palcovým dotykovým centrálnym displejom, ktorý zahŕňa Android Auto a Apple CarPlay (s káblom). HS boduje priestorom. V kabíne je dostatok miesta pre štyroch dospelých. Kufor je skôr priemerný, má 448 litrov a po rozšírení 1 375 litrov. Tvrdý plast nájdete len do výšky kolien.

Slušný výkon a nízka hmotnosť

Benzínový prepĺňaný štvorvalec s objemom 1,5 litra dopĺňa elektromotor, ktorý čerpá energiu zo 16,6 kWh batérie, a 10-stupňová automatická prevodovka. Jej šesť stupňov spolupracuje so spaľovákom a štyri s elektrickou vetvou pohonu. Samotné radenie je celkom harmonické, ale prepínanie medzi pohonmi je citeľnejšie než pri konkurencii. MG tvrdí, že na elektrinu sa dá prejsť 52 kilometrov, a my nemáme dôvod neveriť mu, lebo keď sme jazdili na spotrebu, dosahovali sme dojazd 51 km. Celkový systémový výkon hybridného hnacieho ústrojenstva je 255 koní a 370 Nm, čo je dosť na auto tejto veľkosti a hmotnosti (malá batéria znamená, že má hmotnosť pod 1 800 kg). Auto jazdí skutočne svižne, ale zase nie tak, ako sľubuje údaj o výkone. Riadenie je trochu nekomunikatívne, podvozok skôr mäkší, ale dosť hlučný, a keď sa pripojí benzínový motor, je to trochu drsnejšie.

Bez elektriny žerie

Keď sme spotrebovali všetku energiu v akumulátore (elektrická spotreba bola 24 kWh/100 km), išla spotreba benzínu celkom hore. U nás sa dostala až nad osem litrov. Takže treba nabíjať vždy, keď je to možné. MG možno prepnúť na elektrickú prevádzku tlačidlom EV. Ak chcete ušetriť elektrickú energiu na neskoršiu cestu mestom, znova stlačíte rovnaké tlačidlo a zmrazíte stav batérie. Britsko-čínske auto nás celkovo pozitívne prekvapilo.

FOTO V GALÉRII

Naše hodnotenie

Oceňujeme veľkú kabínu, pohodlný podvozok, snahu o luxusný interiér aj dojazd na elektrinu. Horšia je čisto benzínová spotreba a hluk v niektorých režimoch. Cena je medzi inými PHEV konkurenčná.

Text: Michal Bednár