Čosi také elektrickým autám ide - šprint na 100 km/h za menej ako tri sekundy! Nech sa páči, ssst a sú preč. Odsyčia zo štartovacích boxov, až sa vám z toho zatočí hlava. Napríklad nový Mercedes-AMG EQE 53. Nemusí ani jazdiť, aby ste dostali závrat - jeho kľúčové údaje vám naštartujú mozog na plné obrátky. Výkon až 687 koní! Top rýchlosť 240 km/h! Krútiaci moment1 000 newtonmetrov. Tisíc! A existujú ďalší podobní kandidáti, z Ingolstadtu a Zuffenhausenu. Na porovnanie sme proti sebe postavili tri najzaujímavejšie elektrické superšportiaky súčasnosti.
Takéto sú
Všetky tri vozidlá majú vo svojej podlahe mohutné akumulátorové balíky. V Mercedese dodávajú energiu články s využiteľnou kapacitou 90,56 kWh, v Audi a Porsche batérie s 83,7 kWh (takisto netto). Ak vychádzame z týchto údajov a za predpokladu, že autá jazdia so spotrebou okolo hodnôt WLTP, Mercedes by potom mal prejsť vzdialenosť zhruba 478 kilometrov. Teoretický dojazd Porsche je 466 kilometrov, Audi (ktoré sa delí o techniku s Taycanom) údajne zvláda 481 kilometrov. No my sme zistili iné údaje o spotrebe. Na našom testovacom okruhu s rýchlejšou časťou diaľnice spotrebuje AMG na 100 kilometrov takmer dvakrát toľko energie, ako sľubuje Mercedes. Nakoniec sa akčný rádius EQE zmenšil približne na 290 kilometrov. Audi a Porsche prejdú v reálnom živote tiež len 320 kilometrov.
Takto jazdia
Keď už hovoríme o kľukatých cestách, pri ich zdolávaní je jednoznačne najväčšia zábava v Taycane. Precízne riadenie s veľkým citom (ešte citlivejšie ako vo veľmi podobne koncipovanom Audi) umožňuje úžasne presné jazdné manévre. Audi jazdí podobne, má to rado svižne. Pre úplnosť: Porsche je, samozrejme, najrýchlejším elektromobilom (dosahuje 260 km/h!), z miesta ujde konkurencii spred nosa a Mercedes predbieha aj pri akcelerácii zo stredných otáčok.
FOTO V ČLÁNKU
Verdikt:
Abnormálny jazdný výkon je jedna vec. Vysoká úroveň technológie s luxusnou a komfortnou povrchovou úpravou je ďalšia. Všetci traja kandidáti ju ovládajú z rukáva. AMG ešte o trochu viac.